اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعلام علل تعویق بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب و میانه/ تحویل 100 درصد واحدهای تعمیری

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی علت طولانی شدن بازسازی در مناطق زلزله زده سراب و میانه را تشریح کرد.

اعلام  علل تعویق بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب و میانه/  تحویل 100 درصد واحدهای تعمیری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های ساخت و ساز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری آبان ماه سال گذشته دو شهرستان میانه و سراب را تحت تاثیر قرار داد که منجر به تخریب ۱۰۰ درصدی 3 هزار واحد شد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی در اثر زلزله نیاز به تعمیر داشتند، گفت: سه وظیفه اسکان موقت، دائم و آواربرداری بر عهده بنیاد مسکن استان بود که به همین منظور تمایلی به اسکان زلزله‌زدگان در کانکس نداشتیم بلکه با فریم‌های فلزی و مصالح سبک خانه‌های کوچک ۱۲ متری ساخته تحویل دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: ۳۰۰ واحد مسکونی ۱۲ متری، کانکس تحویل داده شد و مابقی از طریق وام  بلاعوض ۱۰ میلیونی اجاره پرداخت شد.

وی با اشاره بر اینکه ۱۰۰ درصد واحدهای تعمیری در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسیده است، گفت: دیگر پرونده واحد تعمیری نداریم.

باباپور دلایل زمستان طولانی استان، برف سنگین، کرونا و گرانی مصالح عامل اصلی کندی کار برشمرد و گفت: اکثر مصالح از طریق شکت بنیان بتن تهیه می‌شد ولی به یکباره قیمت فولاد و سایر مصالح بسیار گران شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا تسهیلات بلاعوض اعم از ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۷۰ میلیون وام با ۴ درصد اعطا کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه تجربه استان از زلزله ورزقان منجر شد تا همه کارها بر عهده دولت نباشد، افزود: در حال حاضر زلزله‌زدگانی داریم که به صورت مستقیم و از طریق این وام‌ها با پیمانکار عقد قرارداد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها همکاری خوبی با ما دارند، گفت: تسهیلات بانکی به صورت ۱۰۰ درصدی تامین اعتبار شده است و ۵۰ ددصد اعتبارات بلاعوض مانده که منتظر دستور هستیم.

باباپور خاطرنشان کرد: امید است تا پایان فصل کاری تمام واحدها به اتمام برسد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول