اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نبیه بری: قانون سزار علیه سوریه در راستای توطئه‌ها برای تجزیه منطقه است

رئیس پارلمان لبنان گفت که تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه سوریه نه تنها این کشور بلکه همه منطقه را هدف گرفته و در راستای توطئه‌ها برای اجرای معامله قرن و تجزیه منطقه است.

نبیه بری: قانون سزار علیه سوریه در راستای توطئه‌ها برای تجزیه منطقه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان کشورش را مشابه لیبی و سوریه در معرض توطئه‌ها با هدف تجزیه منطقه و اجرای معامله قرن دانست.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «النشره»، «نبیه بری» در نشست فوق العاده رهبران جنبش امل در بیروت درباره فشارهایی که کشورش در پی تحولات منطقه و به خصوص معامله قرن و تحریم‌های سزار علیه سوریه  متحمل می‌شود، گفت: «در چنین روزهایی از سال ۱۹۸۲، لبنان و بیروت در برابر حمله اسرائیل مقاومت می‌کردند و پرچم سفید را بالا نگرفتند و همه لبنانی‌ها پیروز شدند».

وی افزود: «امروز نگرانی من از این است که در شرایط مشابه آن زمان به سر می‌بریم که می‌خواهند لبنان سقوط کند و سر تسلیم فرود آورد و با سلاح‌های مختلف به آن حمله می‌کنند، سلاحی که شاید در ظاهر سبک باشد اما مرگ حتمی با خود دارد».

بری تاکید کرد: «لبنان در برابر یک چالش موجودیتی قرار دارد که نجات آن در گرو همکاری همه گروه‌های سیاسی و هوشیاری آنها نسبت به اهمیت پایبندی به گفت‌وگوست که تنها راه حل همه مسائل مورد اختلاف است».

رئیس پارلمان لبنان درباره تحریم سزار و اوضاع منطقه گفت: «قانون سزار برای سقوط سوریه و در تنگنا گذاشتن آن از لحاظ اقتصادی و مالی تحمیل شده است تا نتواند وحدت و نقش محوری خود در منطقه را بازیابد و با همه این جزئیات قانون سزار دامنه جغرافیایی پیرامون سوریه را هم در برمی‌گیرد که  شامل لبنان، اردن و عراق است».

بری افزود: «لبنان زیر فشار اقتصادی، مالی و معیشتی  و همچنین دو دستگی و شکاف است که چه بسا می‌خواهند لبنان دومین سنگ دومینویی باشد که با قانون سزار فرو می‌افتد».

نبیه بری گفت: «موضع اصولی ما در جنبش امل در قبال قانون سزار موضع یک متحد وفادار به کسی است که در روز عزت ایستادگی در کنار لبنان و مقاومت آن بود».
رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: «لبنان در یک هلال جغرافیایی شعله‌ور در امتداد ساحل شرقی حوزه مدیترانه واقع شده است که از طرابلس لیبی در غرب شروع می‌شود و با عبور از ساحل سوریه و طرابلس در شمال لبنان به غزه هم کشیده شده است و غزه ایستگاه پایانی نیست؛ هلالی که در آن محورهای منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر درگیر هستند».

او  در پایان گفت: «لبنان یکی از این میادین است و هدف از این اقدامات روشن شدن آتش فتنه، تسلط بر ثروت‌های  نفت و گاز هنگفت و پنهان در اعماق آب‌های این منطقه است، علاوه بر اینکه این هلال گذرگاه آبی به سمت اروپاست، از سوی دیگر از طریق این کشمکش‌ها به دنبال اجرای طرح معامله قرن و نابودی آرمان فلسطین هستند».
انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول