اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت اعضای شورایی که برای مقابله با زمین‌خواری استعفا کردند+تصویر

رئیس شورای روستای سروشبادارن گفت: ۱۰ روز است که شورا و دهیار این روستا به دلیل زمین‌خواری استعفا داده‌اند و استعفا به بخشداری و نمایندگان مجلس داده شده است، اما در این زمینه اقدامی هم انجام نشده است.

روایت اعضای شورایی که برای مقابله با زمین‌خواری استعفا کردند+تصویر

ناصر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شرق اصفهان اظهار کرد: چندین سال است که با معضل زمین‌خواری در روستا درگیر هستیم و نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه با سازمان‌های مختلف انجام داده‌ایم.

رئیس شورای روستای سروشبادارن تصریح کرد: با پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که انجام دادیم در دادسرا پرونده‌ای تشکیل شد و نامه‌هایی به جهادکشاورزی، منابع طبیعی و وزارت اطلاعات زده شده و منتظر جواب آن هستیم.

وی افزود: حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است شورای این روستا به خاطر زمین‌هایی که بخشی از آن جزء مستثنیات روستا و بخش از آن زمین‌های منابع طبیعی که در شمال  روستاست، راهی دادگاه شده و این تقابل با زمین‌خواران ادامه دارد. 

رضایی ادامه داد: این زمین‌خوران تحت عنوان کار تولیدی، زمین می‌گیرند اما حتی یک میخ هم تولید نمی‌شود؛ این زمین‌های عمده بعد از گرفتن پلاک‌بندی شده و به صورت خرد به قیمت گزاف به فروش می‌رسد.

رئیس شورای روستای سروشبادارنکه در دوره قبل نیز عضویت شورای این روستا را داشته ادامه داد: در دوره قبل ۲۰ هزار متر زمین که اکنون شاید ارزشی ۲۰ میلیاردی داشته باشد؛ فردی این زمین که جزء زمین‌های روستا و منابع طبیعی بود را گرفت و شورای وقت از این فرد شکایت کرد، اما به جایی نرسید و حتی دیواری را که کشیده بودند، شبانه خودشان خراب کردند و اینکار را به عهده شورا انداختند. 

وی با بیان اینکه در این پرونده شورا و دهیار وقت به ۴ سال زندانی محکوم شدند، عنوان کرد: در حال حاضر فردی ادعای مالکیت ۳۰۰ هزار متر زمین را دارد و بعد از اینکه شورا با توجه به اینکه اصلاً ذینفع نشده و برای آبادانی بهتر روستا دخالت کرده، باز هم این فرد از شورا شکایت کرده و به نظر این رفتار یک روش شده است و ابتدا شورا را به عنوان بزرگ روستا محکوم کرده و بعد با روابطی که دارند زمین‌خواری می‌کنند. 

رضایی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است که شورا و دهیار این روستا استعفا داده‌اند خاطرنشان کرد: در برخی از این معاملات قولنامه‌هایی از گذشته استفاده می‌شود که این زمین‌ها فقط بخاطر ترسالی فقط کشت می‌شده و مالکیتی نداشته، اما امروز با قولنامه‌های صوری معاملاتی  انجام می‌شود و رانت و رانت خواری در میان است. 

رئیس شورای روستای سروشبادارن اذعان کرد: استعفا به بخشداری و نمایندگان مجلس داده شده است، اما در این زمینه اقدامی هم انجام نشده است؛ این روستا حدود ۳ هزار جمعیت دارد و مرکزیت چند روستا است. 

 

وی گفت: این اتفاق و زمین گرفتن‌های اینگونه زیاد شده است که با طی کردن این روند و درحالی که تحت عنوان کار تولیدی است این زمین‌خواری انجام می‌شود؛ فردی که مدعی است در حال حاضر برای ۳۰۰ هزار متر زمین قولنامه دارد که می‌دانیم این قولنامه صوری است و صحت ندارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول