اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تبلیغات اسلامی پیشانی جهاد فرهنگی است/ کاهش جرم نیازمند فرهنگ‌سازی دینی و ملی

فرمانده منطقه انتظامی گنبدکاووس با اشاره به تاثیرات مستقیم اقدامات فرهنگی بر کاهش جرم، گفت: اداره تبلیغات اسلامی در پیشانی جهاد فرهنگی قرار گرفته است.

تبلیغات اسلامی پیشانی جهاد فرهنگی است/ کاهش جرم نیازمند فرهنگ‌سازی دینی و ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، این شهرستان به عنوان یکی از مهدهای فرهنگ و هنر در سطح کشور به واسطه حضور اقوام و مذاهب گوناگون و تاریخ و تمدنی بزرگ همواره در حوزه فرهنگ در سطح منطقه و کشور تاثیرگذار بوده و معادلات فرهنگی در این شهرستان بر سایر معادلات اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... به روشنی تاثیر خود را گذاشته است.

اداره تبلیغات اسلامی یکی از دستگاه‌هایی است که بر اساس رسالت‌های ذاتی خود در حوزه فرهنگ به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی و ساخت زیرساخت‌هایی از جنس فرهنگ و اندیشه شناخته شده و انتظار مجموعه نظام اسلامی و دوستداران انقلاب نیز از این نهاد تحول‌آفرینی در ساختارها و لایه‌های مختلف فرهنگی در سطح جامعه است.

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از دیرباز با حضور روحانیون پرتلاش و خستگی‌ناپذیر همواره خود را در تراز یک اداره اثربخش نشان داده و در روزهای اخیر با ارتقای حجت‌الاسلام «رضا دیلم» و حضور وی به عنوان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام «سیدخلیل صفی‌الحسینی» به عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس منصوب و معرفی شده است.

از این رو فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس و مسوول عقیدتی و سیاسی این منطقه با حضور در اداره تبلیغات اسلامی ضمن تبریک به مناسبت هفته تبلیغ با رئیس جدید این اداره دیدار و گفت و گو کردند.

* زیرساخت ناجا فرهنگ محور است

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس در این دیدار با تبریک هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: نیروی انتظامی هر چند به عنوان ضابط قضایی و حافظ امنیت بیشتر در قامت یک نیروی عملیاتی دیده شده است اما زیرساخت و نگاه فرماندهان ناجا مبتنی بر فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی است.

محمود علیفر با بیان اینکه اشاعه فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه مناسک دینی و مذهبی می‌تواند به صورت مستقیم به کاهش جرم و بزهکاری در جامعه کمک کند، افزود: همواره برای کمک به مجموعه‌ای همچون اداره تبلیغات اسلامی آماده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر توسعه جهاد فرهنگی در کنار جهش اقتصادی و تولید بوده است، گفت: تبلیغات اسلامی در پیشانی جهاد فرهنگی قرار داشته و می‌تواند در مسیر پر فراز و نشیب پیش‌روی خود روی کمک همه جانبه پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرم و هرگونه فعالیت مخل امنیت و آسایش مردم حساب باز کند.

* همبستگی نهادهای فرهنگی ضروری است

مسئول عقیدتی سیاسی منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی با فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سال‌های اخیر رخدادهای بزرگی را رقم زده است، خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی، هنری، دینی، قرآنی و علمی در این نهاد توانسته نگاه بسیاری را به مقوله فرهنگ و دین تغییر دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نعیمی‌کیا با بیان اینکه پیوستگی و همبستگی نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ می‌تواند به یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و حرکت اقدامات در مسیر اهداف مشترک کمک کند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از این پس همکاری‌های متقابل بیشتری را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی رسالت‌های خود را در حوزه فرهنگ بسیار زیاد و اثربخش می‌داند، تصریح کرد: آگاهی بخشی میان آحاد مختلف جامعه و هوشیار سازی افراد با هدف کاهش وقوع جرم و ناآرامی‌ها یک اقدام فرهنگی موثر است که باید با کمک و همدلی میان بخشی در نهادهای مختلف صورت بگیرد.

* امنیت عامل پیشران توسعه فرهنگی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با تقدیر از حضور فرمانده و مسوول عقدیتی سیاسی منطقه انتظامی گنبدکاووس در این اداره، تاکید کرد: این همدلی و صمیمیت می‌تواند به توسعه فعالیت‌های مشترک و تطبیق اهداف و راهبردها کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام سیدخلیل صفی‌الحسینی نقش نیروی انتظامی را در پاسداری از حریم دینی و ملی در جامعه بسیار موثر و تاریخی دانست و اظهار کرد: با تمام وجود خود را در کنار نیروی انتظامی و پرسنل خدوم و پرتلاش این نهاد مردمی و سخت کوش می‌دانیم.

وی یکی از مولفه‌های مهم تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی را بستری مبتنی بر امنیت و آرامش در جامعه عنوان کرد و گفت: همواره معتقد بوده‌ایم که یک مامور پلیس با اخلاق خوب، نظم، وجدان کاری و مهربانی می‌تواند خودش به عنوان یکی از بزرگترین عوامل فرهنگ‌سازی دینی و انقلابی عمل کند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول