اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رقمی قابل تامل از «پرونده‌ها» در دستگاه قضایی کرمانشاه/ مراجعه 3 میلیون و 800 هزار نفر به دادگستری استان

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: 3 میلیون و 800 هزار نفر سال گذشته به دادگستری استان مراجعه کرده‌ یعنی بطور میانگین هر کرمانشاهی دو بار به دستگاه قضایی استان ورود کرده‌اند.

رقمی قابل تامل از «پرونده‌ها» در دستگاه قضایی کرمانشاه/ مراجعه 3 میلیون و 800 هزار نفر به دادگستری استان

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، دانیال هودرجی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) و انقلاب، اظهار داشت: سال گذشته دستگاه قضایی کل استان (مرکز استان و شهرستان‌ها)، 3 میلیون و 800 هزار نفر از مردم را پذیرش کرده‌اند.

وی ادامه داد: این آمار واقعا رقمی قابل تاملی است چون اگر به طور متوسط نگاه کنیم می‌توان گفت هر کرمانشاهی 2 بار به دستگاه قضایی مراجعه کرده که واقعا این برازنده و زیبنده یک جامعه مترقی و متمدن نیست.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمانشاه تصریح کرد: وقتی که با این حجم مراجعه وارد دستگاه قضا می‌شویم، باید پرسید واقعا ظرفیت دستگاه طوری هست که بتواند به این همه مراجعه پاسخ شایسته بدهد؟.

وی  با بیان اینکه این آثار منفی تراکم پرونده به لایه‌های مختلف اجتماعی سرایت می‌کند، گفت: هر چه بتوانیم اختلافات جزئی، موضوعات خرد و کم اهمیت را بین خود حل کنیم و برای هر اتفاقی به دستگاه قضا مراجعه نکنیم به سود خود و جامعه است.

هودرجی اضافه کرد: سعی کنیم با مدیریت زندگی خود صبوری و گذشت بیشتر نسبت به همدیگر داشته باشیم که خدمتگزاران دستگاه قضایی بتوانند خدمات شایسته‌تر و در خور و شأن ارائه کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول