اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عقب‌نشینی ژاپن از طرح استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا

یک رسانه ژاپنی به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که توکیو از طرح جنجالی استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی در این کشور صرف نظر کرده است.

عقب‌نشینی ژاپن از طرح استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «کیودو» ژاپن امروز (پنجشنبه) به نقل از «تارو کُنو» وزیر دفاع ژاپن گزارش کرد که توکیو از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی «ایجس» (Aegis) ساخت آمریکا صرف‌نظر کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، کُنو اعلام کرد باتوجه به اینکه رفع مشکلات فنی فعلی حدود ۱.۸۶ میلیارد دلار برای ژاپن هزینه دربرخواهد داشت، به همین منظور استقرار سامانه دفاع موشکی «ایجس اشور» دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد.

در دسامبر ۲۰۱۷، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن با طرح استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی ایجس اشور که هرکدام به ارزش حدود ۹۰۰ میلیون دلار بود، موافقت کرد و اعلام کرد که این تصمیم در واکنش به آزمایش‌های موشک‌های بالستیک کره شمالی انجام گرفته است.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بر آن شده بود که این دو سامانه دفاع موشکی قبل از سال ۲۰۲۳ تمامی ژاپن را تحت پوشش قرار دهد و راه‌اندازی شود.

این اقدام ژاپن در شرایطی صورت گرفته است که روز گذشته (چهارشنبه)، «وو گیان» سخنگوی وزارت دفاع چین به ژاپن توصیه کرد با عدم توافق با آمریکا جهت استقرار موشک‌های برد متوسط این کشور، سیاست منحصرا دفاعی خود را طبق قانون اساسی این کشور پیش گیرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: «به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی - نظامی ژاپن همواره مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی آن بوده است. ما از ژاپن صادقانه می‌خواهیم از گذشته عبرت بگیرد. توکیو باید با اقدامات مشخص ادامه مسیر صلح آمیز را دنبال کند.»

از طرف دیگر، روسیه به طور مداوم تأکید داشت که استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه تهدیدی برای توازن امنیت منطقه به حساب می آیند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول