اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدیرکل و مدیر حراست دامپزشکی گلستان پای میز محاکمه

رئیس‌کل دادگستری گلستان از محاکمه مدیرکل و مدیر حراست دامپزشکی گلستان بخاطر عدم نظارت بر عملکرد مدیران زیرمجموعه اداره‌کل خبر داد.

مدیرکل و مدیر حراست دامپزشکی گلستان پای میز محاکمه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان شامگاه چهارشنبه در جلسه نشست تعاملی شورای قضایی گلستان با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه هرچه اوضاع اجتماعی نابسامان شود پرونده‌های قضایی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار زندانی در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند، تاکید کرد: این در حالی است که در سال گذشته غریب به پنج هزار رای مجازات جایگزین حبس صادر کردیم و اگر صادر نمی‌کردیم اوضاع زندان به چه صورت می‌شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که دستگاه‌های استان می‌توانند به قوه قضائیه در صدور رای جایگزین حبس داشته باشند پذیرش این مجرمان در اجرای رای جایگزین است.

هاشمیان گفت: بسیاری از این محکومان زندانی نیستند و متاسفانه اوضاع اجتماعی این‌ها را زندانی کرده و بسیاری از اینها مجرمان جرائم غیرعمد، محکومان مهریه و جرائم مالی هستند.

وی در خصوص درخواست شهردار گرگان در تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مدیریت شهری، با این درخواست موافقت کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در شهرداری‌ها عدم تنظیم قراردادهای مناسب است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: متاسفانه در شهرداری گالیکش شاهد اقدامی از سوی شهرداری گرگان هستیم که هم دستگاه قضایی را با چالش روبرو کرده هم مال خصوصی فرد تصرف شده و برای آن فرد هم مشکل ایجاد شده است.

هاشمیان گفت: تقاضای من از مدیران استان این است در دوران مدیریتی حقوق بیت‌المال و مردم حفظ شود و این نکته را هم مدنظر داشته باشند که پس از پایان مسوولیت و حتی بازنشستگی هم نسبت به عملکردشان مسوولند و باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ در استان عدم نظارت مدیران بر عملکرد زیرمجموعه است و برای مثال در اداره مسکن و شهرسازی فردی بهترین زمین‌های محور ناهارخوران و صیاد شیرازی را بدون حق تصرف کرده است.

 رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: برخی از ما مدیران می‌گوییم نظارت حق مدیران است و متاسفانه نگاه حق باعث شده این تفکر باشد که می‌توانیم حقمان را نخواهیم بلکه قانون می‌گوید این وظیفه مدیران است.

هاشمیان بیان کرد: سال گذشته مدیرکل دامپزشکی گلستان و مدیر حراستش را برای پرونده‌ای پای میز محاکمه آوردیم و تشکیل پرونده دادیم چون مدیران زیرمجموعه آنها تخلف کردند و این افراد نظارت نداشتند.

انتهای پیام/83004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول