اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

‍ اختصاص 1060 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های جهش تولید در لرستان

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به تدوین طرح‌های استانی و ملی جهش تولید، از اجرای طرح «جنگل اقتصادی» در کشور خبر داد و گفت: بالغ بر هزار و 60 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های جهش تولید در لرستان اختصاص یافته است.

‍ اختصاص 1060 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های جهش تولید در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حمید پورمحمدی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های «جهش تولید» لرستان در سخنانی با بیان اینکه بعد از فرمان مقام معظم رهبری و اعلام سال جاری به عنوان سال «جهش تولید»، از دوم فروردین ماه ستادی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شد، اظهار داشت: در این ستاد نمایندگان قوای مختلف و نهادهای نظارتی و دستگاه‌های ملی و تولیدی حضور دارند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر اینکه در این ستاد دو نوع طرح تدوین شده است که شامل طرح‌های ملی و استانی هستند، گفت: خوشبختانه استان لرستان به خاطر عملکرد موفقی که در ستاد اقتصاد مقاومتی داشت، طرح جهش تولید خود را زودتر آماده کرد که در این راستا با کارشناسان ما به تفاهم رسیده‌اند و منابع لازم را ما برای استان در نظر گرفته‌ایم.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه برای لرستان در سال جاری، هزار و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یک‌سوم این اعتبار را دولت پرداخت می‌کند و دو سوم آن را بخش خصوصی و نهادهای مالی تأمین خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۵۶ طرح را حمایت خواهیم کرد و البته همه این حمایت‌ها مشروط بر این است که این پروژه‌ها امسال تمام شوند، افزود: استان‌هایی که بتوانند در این رابطه عملکرد موفق تری داشته باشند منابع بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت و اگر هم در مسیر راه با موانعی روبرو شوند ستاد جهش تولید و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی موظف به رفع آنها است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت: به دنبال این هستیم که علاوه بر طرح‌های استانی، طرح‌های ملی نیز در دستور کار قرار گیرد و سهم لرستان در این رابطه نیز سهم کمی نخواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه طرح‌های ملی متکی بر شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود تا بهره وری بالا رفته و جوانان در عرصه اقتصاد نقش جدی ایفا کنند، بیان داشت: این طرح‌ها در کل جغرافیای کشور در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح «جنگل اقتصادی» به عنوان یک طرح ملی در کشور، افزود: همچنین طرح‌هایی را در حوزه گیاهان دارویی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم از نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه بسیج در شکل‌دهی، ساماندهی و جلب مشارکت مردم استفاده کنیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های استانی و ملی، یک سال موفق را داشته باشیم، وی افزود: علیرغم سختی‌ها و تلخی‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده و یا محدودیت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده، فرصت جهش تولید برای کشور یک فرصت مغتنم است که باید با انسجام و همکاری امسال را یک سال پرفروغ برای تولید کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول