اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرجام گلایه‌آمیز چند ماه کش‌وقوس برای افزایش حقوق!

فرجام چند ماه کش‌وقوس برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی آن‌چنان که باید و شاید در شأن آن‌ها و متناسب با شرایط روز اقتصادی جامعه نبود.

فرجام گلایه‌آمیز چند ماه کش‌وقوس برای افزایش حقوق!

خبرگزاری فارس سمنان- گروه یادداشت: خلاصه پس از چند ماه کش‌وقوس برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، البته از نوع کارگرش و نه از نوع کارمندان سازمان، اخیراً مبلغ اضافه‌شده یک ماه که رقمی حدود 400 هزار تومان بود، را به حساب عمده بازنشستگان واریز کردند و این قشر پرتلاش مانده‌اند که آن را به کدام زخم بزنند.

امروز سؤال این است که در طول یک سال گذشته، کدام کالاها و اجناس معیشتی در حد 20 تا 25 درصد افزایش داشته که با این رقم تناسب داشته باشد؟

کالاهایی مانند برنج، روغن، حبوبات، لبنیات، لوازم بهداشتی و عمده کالاها، تورمی بیش از این عدد را تجربه کرده است؛ حتی اگر کاری به افزایش‌های قیمت نیازمندی‌هایی مانند مسکن و خودرو نداشته باشیم که تهیه این‌ها فقط برای برخی میسر خواهد بود.

افزایش قیمت این کالاها اگر با افزایش حقوق بازنشستگان کارگر تأمین اجتماعی تناسب داشت، مدیران بگویند تا شاید امیدی در دل‌های این قشر زنده بماند.

چند روز قبل، تراژدی خط فقر دوباره رسانه‌ای شد و برخی این خط منحوس را رقم 9 میلیون تومان برشمردند؛ اما خوب که فکر می‌کنیم باز هم جای شکرش باقی است که بسیاری با حقوق دو میلیون تومان حدوداً یک‌پنجم خط فقر را طی می‌کنند؛ اما خدا به داد کارگران بیکار شده و کسانی برسد که درآمد اندکی دارند یا خدای ناخواسته درآمدی ندارند.

راستی! مگر نگفته‌اند که اگر از دری فقر وارد شود، ایمان از در دیگری خواهد رفت؛ واقعاً امروز نباید برای بازنشستگان فکری کرد؟

با این شرایط، به نسل‌های فعلی چه باید بگوییم؛ به فرزندانمان، به پسران و دخترانمان، حفظ ایمان، کرامت و شرافت را با کدام ترازو مقیاس به سنجش بگذاریم؟

امروز در حالی که کوه‌هایی از ثروت‌های بادآورده در جاهایی پدیدار شده که حرف از هزاران میلیارد برایشان پول خرد است، پدران و مادرانی این روزها خجل از تأمین معاش فرزندان خود هستند و باید برای این بخش فکری شود و امروز توجیهی برای این شرایط به ذهن نمی‌رسد.

نگارش: جواد میرحاج

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول