اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش آمار ازدواج و طلاق در کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از وقوع 21 هزار و 481 مورد ازدواج و 5 هزار و 696 مورد طلاق طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: این در شرایطی‌ست که طی سال قبل آن 21 هزار و 724 مورد ازدواج و 5 هزار و 610 مورد طلاق در استان کرمان بوده است.

کاهش آمار ازدواج و طلاق در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی محمودی صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان طی سال گذشته تعداد 94 هزار و 907 فقره سند مالکیت کاداستری صادر کرده که از این تعداد 3هزار و 37 فقره برگ سند دولتی است.

وی بیان داشت: 795 هزار جلد سند مالکیت کاداستری صادر شده و از سال 91 تاکنون 114 هزار پرونده قانون تعیین‌تکلیف در استان کرمان صادر شده که 90 هزار پرونده در هیئت‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: نقشه‌برداری به منظور مشخص کردن حدود املاک در محدوده شهرها از سال 86 آغاز شده است و سه سمت ارائه خدمات الکترونیک حرکت کرده‌ایم.

محمودی با اشاره به فعالیت 21 واحد ثبتی در استان کرمان خاطرنشان کرد: از این تعداد در 19 واحد اسکن پرونده‌ها انجام شده است و 18 میلیون هکتار اراضی در استان داریم که 16 میلیون و 600 هکتار اراضی ملی است و بیشترین مالکیت با منابع طبیعی‌ست و همکاران ما توانسته‌اند 11 میلیون و 600 هزار هکتار را تثبیت کنند.

وی از فعالیت 13 ایستگاه ثابت نقشه‌برداری اداره کل ثبت اسناد کرمان خبر داد و یادآور شد: دستگاه‌های دولتی می‌توانند به صورت رایگان از این دستگاه‌ها استفاده کنند که تاکنون 104 کاربر از این امکانات بهره می‌برند.

محمودی اضافه کرد: یک میلیون قطعه زمین وارد بانک جامع کاداستر شده که 302 هزار قطعه تثبیت شده است و تفاهمنامه‌هایی با وزارت نیرو، اوقاف و امور خیریه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت دفاع برای صدور اسناد مالکیت داریم.

وی افزود: در سال گذشته حدود 8 هزار پرونده اجرای اسناد رسمی در ادارات ثبت اسناد استان کرمان داشته‌ایم بیش از 5 هزار فقره پرونده مختومه شده است و 218 میلیارد تومان معوقات بانکی وصول شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: حدود 8 هزار و 228 تغییرات ثبت شرکت‌ها طی سال گذشته داشته‌ایم و یک هزار و 466 شرکت جدید ثبت شده  است و 168 مورد انحلال شرکت‌ها را داشتیم. 

محمودی ادامه داد: 204 دفترخانه اسناد رسمی در استان کرمان داریم که 699 هزار و 623 فقره سند رسمی در این دفاتر طی سال گذشته صادر شده و 490 مورد بازرسی از این دفاتر انجام شده  و بیش از 433 هزار سند مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 120 دفترخانه ازدواج و 38 دفتر طلاق در استان کرمان از وقوع 21 هزار و 481 مورد ازدواج و 5 هزار و 696 مورد طلاق طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: این در شرایطی‌ست که طی سال قبل آن 21 هزار و 724 مورد ازدواج و 5 هزار و 610 مورد طلاق بوده است.

انتهای پیام/80019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول