اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیشنهاد برگزاری دومین کنگره شهدا گیلان در سال 1404

در مراسم رونمایی از نماهنگ بهار پیشنهاد شد که دومین کنگره شهدا گیلان با توجه به وضعیت فعلی جامعه در سال 1404 برگزار شود.

پیشنهاد برگزاری دومین کنگره شهدا گیلان در سال 1404

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم رونمایی از نماهنگ "بهار" به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر امروز در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی و به همت مرکز هنری سپاه قدس گیلان تهیه و برگزار شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم با بیان اینکه حفظ ارزش‌ها در جامعه امروز نیازمند تلاش مضاعفی است، اظهار کرد: از امروز جهت جلب حمایت نمایندگان از اقدامات کنگره شهدا، برای دعوت آن نمایندگان و همکاری، نامه‌ها را بانام شهیدشان به آنان اعلام و اطلاع می‌دهیم.

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به برگزاری مراسم شهید مدافع حرم گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم شهید خوش‌سیرت جمعه ۶ تیر از شبکه باران به‌صورت زنده از مزار شهید خوش‌سیرت برگزار و پخش می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسئله شهادت امروز مظلوم مانده که البته این نباید به‌پای بی‌توجهی جامعه به شهدا گذاشته شود، اظهار کرد: استان گیلان ویژگی‌های خاصی در دوران دفاع مقدس داشته و رزمندگان استان در تمام محورهای عملیاتی حضور مؤثر داشتند.

احمد دنیامالی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدا گفت: اگر تصمیم به برگزاری دومین کنگره شهدای استان گیلان است با توجه به وضعیت فعلی جامعه، سال ۱۴۰۴ زمان مناسبی برای برگزاری این امر است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کنگره اول شهدای گیلان ازلحاظ امکانات با کمبودهایی مواجه بود اما ازنظر محتوایی بسیار غنی بود، اظهار کرد: باید تلاش شود تا برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق روستایی تقویت شود.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه در قانون یک ردیف بودجه برای کمک به برگزاری کنگره شهدا وجود دارد و امکان ایجاد ردیف بودجه‌ای برای یک استان وجود ندارد، گفت: باید از بودجه‌های ملی و برخی اعتبارات استانی برای اجرای قوی کنگره دوم شهدای گیلان استفاده شود‌.

وی با تأکید بر پاسداشت یاد و خاطره شهدا افزود: باید از تمامی راهکارها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده استفاده کنیم.

نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه برای حفظ فرهنگ شهادت تلاش کنند، اظهار کرد: امروز اقتدار، امنیت و عزت کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهید درواقع زنده نگه‌داشتن مکتب و راه سیدالشهدا است، گفت: برگزاری کنگره‌های شهدا نباید صرفاً از روی رفع تکلیف باشد و ما نمایندگان مجلس با تمام وجود پای آرمان شهدا ایستاده‌ایم.

نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز خانواده‌های شهدا به گردن تمام مردم و مسؤولین حق بزرگی دارند‌، اظهار کرد: وجود حاکمیت الهی در جامعه ما و همچنین وجود قدرت بسیج کنندگی در انقلاب از برکت خون شهدا است‌.

سید علی آقازاده با بیان اینکه شهدای مدیرانی بسیار توانمند و بصیر بودند و می‌دانستند که چگونه باید از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند، افزود: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی و به‌صورت گمنام در محورهای مختلف حضور داشتند اما نقش آن بسیار مؤثر بود.

وی با بیان اینکه شیوه زندگی و مدیریت شهدا می‌تواند الگوی مناسبی برای آیندگان باشد، افزود: امروز کمبود مدیر انقلابی در جامعه ما احساس می‌شود و مردم طعم شیرین خدمت و مدیریت جهادی را احساس نمی‌کنند. 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در باور مردم تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: باید کاری کنیم تا مردم از مسیر انقلاب دور نشوند و خدمات شایسته و درخور شان نظام انجام دهیم.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها، شهدای شاخص به‌خوبی معرفی نشدند، گفت: باید تلاش شود تا شهدا و زندگی آن‌ها برای مردم تشریح و تفسیر شود‌.

بهمن محمدیاری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید توجه به دغدغه‌های خانواده‌های شهدا را در اولویت کارمان قرار دهیم، اظهار کرد: در حوزه‌های انتخابیه تالش بزرگ خانواده‌های شهدایی را داریم که به‌خوبی معرفی نشدند و امروز خانواده‌های شهدایی را داریم که از اولین حقوق خودشان مانند داشتن یک فرصت شغلی محروم هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تمامی شهدا در وصیت‌نامه‌های خود در بر لزوم تبعیت از ولایت‌فقیه تأکید کردند، اظهار کرد: تفسیر این امر این است که انقلاب با رهبری ولی‌فقیه می‌تواند موفق باشد.

رسول فرخی با بیان اینکه شهدا همچنین در وصیت‌نامه‌های خود به مسئله عفاف و حجاب تأکید داشتند که این امر به معنای لزوم توجه ویژه به مسئله فرهنگ عمومی است، گفت: باید از طریق سمن‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت خانواده‌های شهدا به دنبال کمک به خانواده‌های نیازمند باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول