اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوزان رایس: طرح الحاق، حمایت دو حزبی از اسرائیل را دشوار می‌کند

چند تن از سیاستمداران دموکرات ارشد آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی دولت پیشین این کشور هشدار دادند که اجرای طرح «الحاق» (اشغال سی درصدی کرانه باختری) حمایت از تل‌آویو را دشوار خواهد کرد.

سوزان رایس: طرح الحاق، حمایت دو حزبی از اسرائیل را دشوار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی در دولت پیشین آمریکا می‌گوید طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، حمایت دو حزبی از تل‌آویو در واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» رایس طی سخنرانی در نشست ویدئوکنفرانسی اندیشکده «انجمن سیاست اسرائیل» با هشدار درباره آسیب دیدن روابط آمریکا-اسرائیل در پی اجرای طرح اشغال، گفت: «این [طرح] حفظ حمایت قوی دو حزبی سنتی برای اسرائیل را بسیار دشوار می‌کند».

اهمیت اظهارات رایس برای رسانه‌های صهیونیستی از آن جهت است که وی یکی گزینه‌های احتمالی برای معاونت «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال، در صورت پیروز شدن در این انتخابات است.

بر این اساس، سناتور «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا نیز در همین نشست، گفت: «بسیار ضروری است که امروز [بگویم] اقدام یکجانبه الحاق اراضی در کرانه باختری، اقدامی است که من از آن حمایت نمی‌کنم».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

روز گذشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام آمریکایی و یک منبع مطلع خبر داد که دستیاران ارشد ترامپ از بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) سلسله مباحثات برای چراغ سبز دادن به اسرائیل برای اجرای طرح اشغال را کلید زدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول