اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرهنگ در کنار فن/ روایت آچار به دستانی که در دل جامعه حضور دارند

وقتی فرهنگ در کنار فن و مهارت قرار می‌گیرد، نتایج خوبی حاصل می‌شود؛ دانشجویان آچار به دست در استان سمنان این روزها در دل جامعه حضور دارند.

فرهنگ در کنار فن/ روایت آچار به دستانی که در دل جامعه حضور دارند

خبرگزاری فارس سمنان- گروه فرهنگی: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان که در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان دارد، یکی از مراکز مهم دانشجویی در این استان محسوب می‌شود که به فراخور همین گستردگی، مسائل فرهنگی و اجتماعی مترتب بر آن نیز قابل توجه است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در ۳۸ رشته کاردانی و ۲۰ رشته کارشناسی به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی و مهارتی در استان فعالیت می‌کند و هدف عمده آن، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین است.

گرچه در این دانشگاه، متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، تلاش می‌شود؛ اما توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی دانشجویان نیز همواره یکی از مأموریت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

تغییر رفتار دانشجویان با توجه به فرهنگ

ایوب اسدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به ثمرات بسیار زیاد فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه می‌گوید: امور فرهنگی در دانشگاه‌ها بسیار مهم و دارای اثرگذاری قابل‌توجهی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: با انجام فعالیت‌های فرهنگی و با تغییر رفتار و بینش دانشجویان، شاهد ثمرات بسیار زیاد آن در دانشگاه خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان، برگزاری جلساتی با استانداری سمنان در جهت کسب امکانات برای دانشجویان و همکاری با اداره اوقاف و امور خیریه استان در بحث فرهنگ‌سازی و گسترش قرآن و عترت را از مهم‌ترین تلاش‌های انجام‌شده اعلام کرد.

اسدی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل کتابخانه‌های استان در جهت عضویت رایگان دانشجویان در کتابخانه و برگزاری مسابقات فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشجویی و تولید کلیپ‌های فرهنگی و نشر در فضای مجازی نیز همواره در دستور کار قرار داشته است.

وی از اجرای طرح هادی مهر و شناسایی خانواده‌های نیازمند و اعزام گروه‌های دانشجویی در جهت بازسازی رایگان خانه‌های نیازمندان و اعزام به اردوهای جهادی در مناطق مختلف کشور خبر داد.

دانشگاهی بر محور اجتماع

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان هم معتقد است: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید همواره مورد توجه قرار گیرد و از مباحث مهم در این بیانیه، بحث تمدن سازی است.

وی: تمدن سازی بدون تولید علم، فرهنگ، فکر و اندیشه امکان‌پذیر نخواهد بود و انجام تمدن سازی قطعاً در قالب بستر دانشگاه برای نسل جوان بسیار مهم و کلیدی است.

این مسؤول، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را یکی از دانشگاه‌های مهارتی و تأثیرگذار استان دانست و گفت: این دانشگاه در ارائه خدمات اجتماعی پیشگام و فعال بوده و در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود، به تولید ماسک بهداشتی، گان و ژل ضدعفونی اقدام شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی استان سمنان در سراسر استان اعلام شده تا هماهنگی و همکاری لازم را با فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی داشته باشند و در راه خدمت‌رسانی به مردم از هر تلاشی دریغ نورزند.

تولید روزانه ۴۰۰۰ ماسک در دل دانشگاه

سکینه ماندگارزاد، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود هم به همکاری با ارگان‌ها و نهادهای مختلف در ایام بیماری کرونا برای تولید ماسک، گان و ژل ضدعفونی در این دانشکده در دو شیفت کاری و به تعداد روزانه چهار هزار ماسک اشاره کرد.

وی به ارائه گزارش عملکرد امور فرهنگی این دانشکده ازجمله فضاسازی‌های ورزشی و خوابگاهی و برپایی موکب اربعین پرداخت.

محمود خوشنویسان، رئیس دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان هم ضمن اشاره به عملکرد فرهنگی دانشکده، به حضور بسیجیان این مجموعه در طرح سم‌پاشی و ضدعفونی کردن فضای عمومی شهر دامغان اشاره کرد.

وی برخی از فعالیت‌های مرکز خود را سرمایه‌گذاری روی دانشجویان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی، اعزام به اردوهای جهادی و اردوی راهیان نور و برپایی ایستگاه سلامت دانست.

انجمن‌ها را رشد دهید

توجه به انجمن‌های علمی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و تقویت فعالیت‌های هر چه بیشتر انجمن‌های علمی در استان بدون تردید می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

ظرفیت انجمن‌های علمی و فرهنگی دانشجویی در استان سمنان بسیار بالاست و می‌تواند در بخش‌های مختلف اثرگذار باشد.

آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۰ درصد است و دانشجویان این دانشگاه، بالاتر از ۶۰ درصد دروس خود را به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌کنند و به همین خاطر، توجه به امور فرهنگی و اجتماعی در کنار دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی در این دانشگاه اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول