اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهید بهشتی در هر جایگاهی نقش پایه‌گذار و مهندسی داشت

رئیس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: شهید بهشتی در هر جایگاهی قرار گرفت به عنوان پایه‌گذار و مهندس آن جریان تلقی می‌شد.

شهید بهشتی در هر جایگاهی نقش پایه‌گذار و مهندسی داشت

حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که شهید بهشتی معمار برای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: شهید بهشتی در هر جایگاهی قرار گرفت به عنوان یک پایه‌گذار و مهندس آن جریان تلقی می‌شد، زمانی که از طرح حکومت اسلامی جز در بیانات رهبر فقید انقلاب خبری نبود شهید بهشتی و شهید مطهری و آقای غفوری کتابی تحت عنوان طرح حکومت اسلامی را طرح کردند.

رئیس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در چند صحنه دیگر بعد از پیروزی انقلاب شهید بهشتی به عنوان معمار ظاهر شد، اولین مورد در بحث مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی بود؛ گرچه به ظاهر چینش مسؤولیت با دیگران بود اما کیست که نداند مدیریت مجلس خبرگان در همه مسائل با مرحوم شهید دکتر بهشتی بود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی کشور در دوران پهلوی ویرانه‌ بود، افزود: شهید بهشتی بدون اینکه رخنه در رسیدگی به کار مردم صورت بگیرد، آن را از ابتدا ایجاد کرد؛ از ابتکارات شهید بهشتی تأسیس مدرسه عالی تربیتی و قضایی قم بود اگر طلبه‌ای حتی حکم مجتهد نبود، حکمی می‌کرد، این حکم به شورای عالی قضایی قم می‌رفت و آنجا حرف نهایی زده می‌شد.

بهشتی‌نژاد با تأکید بر صحبت‌های اخیر رئیس قوه قضاییه ادامه داد: به گفته آیت‌الله رئیسی که در باب عدالت داشتند، هسته مرکزی  دستگاه قضایی روی شهد شیرین عدالت می‌چرخد واقعیت دستگاه قضایی جز عدالت و قضاوت نیست.

رئیس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان با اشاره به نامه ۵۳ امیرالمؤمنین(ع) خطاب به مالک اشتر، بیان داشت: امام در این نامه می‌فرمایند: «ای مالک بهترین‌ها را برای قضاوت انتخاب کن؛ کسی که مشکلات او را در تنگنا قرار ندهد، خستگی و دشمن او را از پا در نیاورد، لغزش‌ها را دنبال نکند، به کمترین فهم اکتفا نکند، در شبهات توقف نکند و قوی‌ترین دلیل‌ها را برای دستیابی به حق پیگیری کند.»؛ این موارد و دیگر نکاتی که حضرت علی(ع) در بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است تبیین کرده‌اند باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، صبح امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، دادستان کل، کارکنان دستگاه قضا و خواهر شهید بهشتی، جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول