اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور لبنان: عده‌ای از اتفاقات برای اجرای برنامه خارجی‌ها بهره‌برداری می‌کنند

رئیس‌جمهور لبنان ضمن اعلام اینکه لبنان در بحران مالی و اقتصادی قرار دارد، گفت، عده‌ای هستند که از خشم مردم و مطالبات مشروع آنها برای تولید آشوب و خشونت با هدف تحقق دستورکارهای خارجی مشکوک بهره‌برداری می‌کنند.

رئیس جمهور لبنان: عده‌ای از اتفاقات برای اجرای برنامه خارجی‌ها بهره‌برداری می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (پنجشنبه) نشستی با طرف‌ها و قوای سیاسی برگزاری کرد و امنیت داخلی را خط قرمز خواند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون گفت، آنچه در هفته‌های اخیر در خیابان بویژه در طرابلس، بیروت و عین الرمانه رخ داد باید هشداری برای همه جهت یادآوری خطرهای امنیتی باشد که درهای فتنه را می‌کوبد.

وی افزود: عده‌ای هستند که از خشم مردم و مطالبات مشروع آنها برای تولید آشوب و خشونت با هدف تحقق دستورکارهای خارجی مشکوک همزمان با دستاوردهای سیاسی در داخل بهره‌برداری می‌کنند.

وی ادامه داد: فضای یک جنگ داخلی را به شکل نگران‌کننده لمس کردیم، تحرکاتی پر از نزاع‌های فرقه‌ای و مذهبی، بسیج عواطف، ابراز خشونت و تعدی به املاک خصوصی و عمومی، تحقیر ادیان و ناسزاگویی با عنوان حقی مشروع برای عاملان آنها شاهد بودیم.

عون تصریح کرد، لبنان امروز به بدترین بحران مالی و اقتصادی روبروست و ملت نسبت به آینده خود نگران است. اگر برخی همچنان برای همراهی با طرف‌های خارجی که قصد تبدیل لبنان به «صحنه تسویه حساب» را دارند، از خشم مردم بهره‌برداری کنند، نجات ممکن نیست.

وی تأکید کرد، اگر کسی گمان می‌کند از فروپاشی در امان می‌ماند در اشتباه است و اگر کسی فکر می‌کند بیکاری و گرسنگی رنگ فرقه‌ای و سیاسی دارد در توهم است.

عون در پایان به وحدت در گزینه‌ها در مقابله با چالش‌های سرنوشت‌ساز در لبنان و تنش منطقه‌ای فراخواند.

حسان دیاب

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان هم اعلام کرد، همه باید در نجات لبنان شراکت داشته باشند و وقت برای تحقق دستاوردهای سیاسی وجود ندارد.

وی افزود: سخن ما ارزشی ندارد اگر آن را به عمل برای کم کردن از بار لبنانی‌ها تبدیل نکنیم.

دیاب ادامه داد، این نشست باید به آغاز کاری ملی تبدیل شود که برآیند آن تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری ارتباط با قوای سیاسی و مطالبات مردمی باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول