اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختصاص 4 هزار و 540 میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مبلغ 4 هزار و 540 میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب‌دیده از کرونا تخصیص یافته است.

اختصاص 4 هزار و 540 میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی حبیب امین‌زاده در جلسه بررسی تسهیلات مالی مرتبط با کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، تعداد 14 رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد پنج رسته مربوط به کسب و کارهای مرتبط با وزارت صمت می‌باشد.

وی ادامه داد: رقم تخصیص یافته جهت تسهیلات مبلغ 40 هزار میلیارد تومان برای کشور و 2 هزار و 356 میلیارد تومان برای کسب و کارهای مشمول دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد و از این مبلغ 454 میلیارد تومان به بخش اصناف تولیدی استان تخصیص یافته است.

امین‌زاده با اشاره به اینکه سود این تسهیلات 12 درصد بوده و مبلغ در نظر گرفته شده برای هر کارگر 16 تا 12 میلیون تومان است، یادآور شد: واحدهای مشمول می‌بایست در حال حاضر فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفندماه سال قبل به بعد تا پایان سال 99 حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

گزارش فارس حاکی است، به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانک‌های عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت‌نام متقاضیان مشمول در رسته‌های شغلی مصوب پنج‌گانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته‌های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول