اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز عملیات احداث خط لوله 1000 کیلومتری انتقال نفت خام از پارس جنوبی به سواحل مکران

عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام از «گوره» به «جاسک »و پایانه صادراتی در منطقه مکران امروز پنج‌شنبه (۵ تیرماه) با دستور رییس‌جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

آغاز عملیات احداث خط لوله 1000 کیلومتری انتقال نفت خام از پارس جنوبی به سواحل مکران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با تصمیم دولت به منظور ایجاد پایانه صادراتی در سواحل مکران، عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام از «گوره» در استان بوشهر به «جاسک » در استان هرمزگان و پایانه صادراتی در منطقه مکران امروز پنج‌شنبه (۵ تیرماه) با دستور رییس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

بنابراعلام وزارت نفت، برای طرح احداث این خط که توسط پیمانکاران داخلی انجام می‌شود ۳۰۰میلیون دلار هزینه شده و برای تکمیل این طرح به حدود ۸۰۰میلیون دلار اعتبار نیاز است.

نخستین محصولی که از بندر جاسک صادر خواهد شد میعانات گازی پارس جنوبی است که اواخر سال آینده انجام خواهد شد و تا قبل از پایان دولت، رساندن نفت و میعانات به جاسک آغاز می‌شود.

برای ساخت دو پالایشگاه در جاسک نیز مقدمات کار در حال بررسی است که چهره منطقه را به کلی متحول خواهد کرد.

در طرح خط لوله نفتی گوره به جاسک، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد تأمین لوله و حدود ۴۸ میلیون دلار مربوط به ساخت پمپ‌های انتقال می‌شود که از کارخانجات داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است.

مبداء این خط لوله منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه استان بوشهر است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تأسیسات دریایی صادرات و واردات که احداث آن برنامه‌ریزی شده است، متصل می‌شود.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه، همتی استاندار هرمزگان و حجت‌الاسلام عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول