اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی شعبه ویژه کودکان و نوجوانان در دادگستری همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان از راه‌اندازی شعبه ویژه کودکان و نوجوانان در دادگستری خبر داد.

راه‌اندازی شعبه ویژه کودکان و نوجوانان در دادگستری همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه اعضای شورای اسلامی شهر همدان با رئیس کل دادگستری استان همدان دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان در این دیدار اظهار کرد: سلامت محور بودن در شوراهای اسلامی یک شرط مهم است که در همدان این مسئله به دلیل وجود نیروهای ارزشی و اصیل حفظ شده است.

محمدرضا عدالتخواه افزود: اقدامات اخیر دستگاه قضایی در ۱۰ ماهه گذشته در این استان به طور عمده با پیوست فرهنگی همراه بوده تا جایی که نام ساختمان قبلی دادگستری به سردار شهید همدانی، ساختمان جدید به نام شهید سلیمانی، ساختمان‌های دادگاه های انقلاب به نام شهید میرزامحمدسلگی و ساختمان دادسرا به شهید محمد بروجردی تغییر یافته است.

وی با اشاره به عفو ۵۴۱ زندانی در همدان با پیگیری‌های شبانه‌روزی مجموعه دستگاه قضا تصریح کرد: نحوه آزادی این زندانیان نیز با پیوست فرهنگی همراه بود تا جایی که این عفوخوردگان با برنامه‌ای هماهنگ شده با عنوان "بازگشت به زندگی" در گلزار شهدا حضور یافتند و با قرائت میثاق‌نامه‌ای، ورود مجدد به زندگی خود را با نام و یاد شهدا آغاز کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان تشکیل ستاد تألیف قلوب و ۴۵۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس با رویکرد حبس زدایی را زمینه ساز کسب عنوان نخست استان همدان در خصوص صلح و ساز در کشور دانست.

وی گفت: افزایش تعداد دادگاه‌های تجدیدنظر از 11 شعبه به 17 شعبه و دادگاه های حقوقی ما 10 شعبه به 14 شعبه، هم سبب شده رسیدگی به پرونده های مختلف سریعتر و با کیفیت‌تر انجام شود.

عدالتخواه در ادامه اظهار کرد: تولیدکننده مواد غذایی همچون کسی که موشک‌های دفاعی تولید می‌کند و باید جایگاه مهمی داشته باشد به همین دلیل برای رفع اختلاف مرتبط با مسائل اقتصادی، مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در همدان در دست راه اندازی است.

وی با تأکید بر اینکه باید از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت کرد، افزود: با توجه به اینکه شعبه ویژه اطفال و نوجوانان در استان همدان وجود نداشت، با پیگیری صورت گرفته با تشکیل این شعبه موافقت شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان تأکید کرد: به دنبال آن هستیم یک مجتمع با همین عنوان با حضور چند روانشناس، مشاور و قاضی متخصص در خصوص مسائل کودکان ایجاد شود.

وی گفت: خوشبختانه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان هم تصویب شده و یک نمونه از این قوانین آن است که فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال جرم است.

انتهای پیام/ 89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول