اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس آماده پاسخ به طرح اشغال کرانه باختری است و با مصر توافقی برای انصراف، نکرده است

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع مصری و یک رهبر حماس آورده است که گزینه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به طرح اشغال کرانه باختری آماده است و حماس توافقی با قاهره برای انصراف از پاسخ مقاومت نکرده است.

حماس آماده پاسخ به طرح اشغال کرانه باختری است و با مصر توافقی برای انصراف، نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع مصری می‌گویند که حماس با آنها برای دست کشیدن از پاسخ به طرح اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری، هیچ توافقی نکرده است.

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع ویژه مصری نوشت که «یوسی کوهین» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اخیرا با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر تماس گرفته و طی این گفت‌وگو درباره واکنش مصر به اجرای احتمالی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی توافق شده است.

به گفته این منابع مصر و اردن ضمن اعلام مخالفت با طرح الحاق تاکید کردند که به محض اعلام اجرای این طرح، آن را محکوم خواهند کرد، زیرا این امر مخالف با قطعنامه‌ها و توافقنامه‌های بین المللی است؛اما در سطح دیپلماتیک دست به اقدامات تنش زایی نمی‌زنند.

منابع مصری همچنین گفتند که کامل به کوهین اطلاع داده که با مقامات حماس درباره هر گونه پاسخ مقاومت فلسطین به طرح الحاق، به توافقی الزام آور نرسیده است.

این منابع افزودند: «قاهره به حماس اطلاع داده که اسرائیل هشدارهای شدید اللحنی را درباره هر گونه واکنش حماس به اجرای طرح الحاق داده است».

در همین حال یکی از مقامات حماس هم در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد که همه گزینه‌ها برای پاسخ به طرح الحاق روی میز است و حماس برای اعلام مخالفت فلسطینی‌ها با طرح اسرائیل قدرت کافی دارد.

این مقام حماس تاکید کرد: «همه آنچه در تیررس گردان‌های القسام است، اهداف مشروعی برای ما در پاسخ به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی است» .

وی افزود: «در شرایطی که سران شماری از کشورهای عربی به سمت برقراری روابط با رژیم اشغالگر با هزینه نابودی مسئله فلسطین شتافته‌اند، فلسطینی‌ها برای دفاع از خاک خود ارجحیت دارند و هیچ کسی نمی‌تواند تهدیدهایی را به آنها تحمیل کرده یا آنها را از این حق بازدارد».

العربی الجدید اخیرا هم به نقل از منابع ویژه مصر گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از دریافت اطلاعاتی محرمانه درباره برنامه حماس و جهاد اسلامی برای ضربه زدن به منافع اقتصادی صهیونیست‌ها در صورت اجرای طرح الحاق، حالا نسبت به هر اتفاق جدیدی در صحنه مناقشه خود با فلسطینی‌ها نگران است و از همین رو با مقامات مصری در این خصوص در ارتباط است.

مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری هستند. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول