اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

50 خانوار در آمریکا قدرت را در اختیار دارند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در زمان شکل گیری ایالات متحده فقط یکصد خانوار در این کشور قدرت داشتند و تلاش می‌کردند حاکمیت‌شان را بر دیگران مستولی کنند که در حال حاضر تعدادشان به 50 خانوار کاهش پیدا کرده است.

50 خانوار در آمریکا قدرت را در اختیار دارند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، منوچهر محمدی کارشناس مسائل بین المللی امروز (پنج‌شنبه 5 تیر) در نشست انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران با موضوع تحلیل و کالبدشکافی وقایع اخیر آمریکا و شاخصه‌های مجلس انقلابی که در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه تنها علم است بلکه گشایش‌دهنده درگا‌ه‌های عظیم علمی در چارچوب علوم  اسلامی است. 

وی افزود: انقلاب اسلامی دریچه جدیدی را روی علم باز کرده و زمینه‌ای را برای تقابل سکولاریسم و مادیگرایی ایجاد کرد تا علم الهی امروز فراهم شود، به همین دلیل اعلام می‌کنم انقلاب اسلامی دنیایی از کار است. 

** اروپایی‌های وحشی در ابتدای شکل گیری آمریکا ظلم‌های زیادی کردند

وی تصریح کرد: اروپایی‌های وحشی که خود را متمدن می‌دانند، در دوران شکل‌گیری و کشف آمریکا ظلم‌های زیادی کردند و این موضوع باعث شد بخشی از زمینه اعتراضات اخیر ضدنژادپرستی و بی‌عدالتی در آمریکا فراهم شود. 

کارشناس مسائل بین المللی خاطرنشان کرد: کریستف‌کلمب پرتغالی با نیت سفر به هند توانست قاره آمریکا را کشف کند، این در حالی است که تا 80 سال او و همراهانش بومیان محلی آمریکا را هندی‌های غربی می‌نامیدند. 

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها با ظلم به بومیان محلی آمریکا از همان ابتدا به آنها اعلام کردند که این قاره یا جای ماست یا جای آنها و بر همین اساس، شروع به کشتار بومیان آمریکا کردند و این کار را 300 سال ادامه دادند. 

** اروپایی‌ها 10 میلیون آفریقایی را در مسیر به آمریکا کشتند

وی تصریح کرد‌: در سال 1492 میلادی یکی میلیون نفر بومی در آمریکا زندگی می‌کردند، اما حجم بالای کشتار آنها باعث شد جمعیت‌شان به 300 هزار نفر کاهش پیدا کند؛ در حقیقت اروپایی‌ها در آمریکا دست به نسل‌کشی بومیان زدند،‌ ولی اگر کشتارها نبود، جمعیت بومیان آمریکا به 500 تا 600 میلیون در حال حاضر می‌رسید. 

محمدی گفت: به دلیل وضعیت کشاورزی خوب در آمریکا و زمین‌‌های زیاد و کمبود کارگر در آنجا، 20 میلیون آفریقایی را به آمریکا آوردند که نیمی از آنها در مسیر سفر جان باختند و از همان زمان برده‌داری آغاز شد. 

وی گفت: آمریکا در ابتدا فقط 13 ایالت بود، اما با کشتار بی‌رحمانه و تجاوزات و جنگ و خونریزی، تعداد ایالت‌ها به 50 رسید و سرزمین اصلی را گسترش دادند. 

** سرنگونی سمبل آزادی در آمریکا یعنی حجم زیاد اعتراضات

وی گفت: مجسمه آبراهام لینکن که سمبل آزادی است روز گذشته توسط معترضین سرنگون شد که این موضوع نشان‌دهنده حجم اعتراضات ضدبی‌عدالتی است. 

کارشناس مسائل بین المللی گفت: تئودور روزولت در سال 1900 میلادی در یادداشتی به عنوان سیاست درهای باز و بهانه مبارزه با استعمار، استعمار نو را آغاز کرد که در حقیقت نشان‌دهنده تلاش آمریکایی‌ها برای تسلط در جهان بود و حتی بعدها نظریه ایالت جهانی که پایه اولیه شکل‌گیری سازمان ملل متحد بود را مطرح کردند. 

وی خاطرنشان کرد: نظریه «برادر بزرگتر» از طرف روزولت مطرح شد و اعلام کردند که پنج کشور برتر جنگ جهانی اول باید قدرت بلامنازع جهان بوده و برای دیگران تصمیم‌گیری کنند، در حقیقت این کار آنها بر نظریه لیبرالیزم مطرح شده است. 

** هم اکنون قدرت در آمریکا در اختیار 50 خانوار است

محمدی گفت:‌ در زمان شکل گیری ایالات متحده فقط یکصد خانوار در این کشور قدرت داشتند و تلاش می‌کردند حاکمیت‌شان را بر دیگران مستولی کنند در حال حاضر تعداد آنها به 50 خانوار کاهش پیدا کرده است؛ دو حزب جمهوریخواه و دموکرات هم از درون این خانوارها خارج شده‌اند. 

محمدی تصریح کرد: حقوق بشر ژست آمریکایی‌ها برای دنیاست این در حالی است که این موضوع در کنگره هم تصویب نشده و مصوبه‌ای هم در رعایت حقوق زنان ندارند.

وی تصریح کرد‌: در آمریکا فرهنگ برده‌داری همچنان وجود دارد و هم‌اکنون حتی مدرسه،‌کلیسا، رستوران و اتوبوس سیاه و سفید از یکدیگر جداست که این وضعیت در جنوب آمریکا بغرنج‌تر و نشان‌دهنده ظلم فاحش به سیاه‌پوستان است. 

** فروپاشی آمریکا بدتر از فروپاشی شوروی است

وی گفت:‌ تسخیر وال‌استریت که متولیان این جنبش به صراحت اعلام می‌کردند آن را از انقلاب اسلامی ایران یاد گرفته‌اند اعتراض به بی‌ عدالتی جامعه آمریکا بود اما سرکوب شد. 

وی با اشاره به قتل جورج فلوید آمریکایی گفت: این قتل کبریت زدن به انبار باروت مظالم چندین قرن گذشته در آمریکا و به ویژه به سیاه‌پوستان است که هم‌اکنون به انگلیس، فرانسه و آلمان و استرالیا تسری پیدا کرده است. 

وی گفت: اعتراضات در آمریکا انتقام الهی از قوم وحشی اروپایی است که من پیش‌بینی می‌کنم منجر به فروپاشی ایالات متحده آمریکا شود. 

وی در همین راستا افزود: این فروپاشی به مراتب بدتر از فروپاشی شوروی خواهد بود زیرا از دل فروپاشی شوروی، روسیه قوی و مقتدر و بافرهنگ به وجود آمد اما به دلیل فقدان‌های قومی و تمدنی در آمریکا، فروپاشی ایالات متحده می‌تواند منجر به نابودی کامل آن شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول