اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رسانه‌های آمریکا در حال مدیریت تصاویر تظاهرات‌ در 2 هزار شهر کشورشان هستند

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به برپایی تظاهرات در 2 هزار شهر گفت: تصاویر پخش شده در رسانه‌های ایران بخشی از تصاویر است زیرا شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی در حال مدیریت تصاویر هستند.

رسانه‌های آمریکا در حال مدیریت تصاویر تظاهرات‌ در 2 هزار شهر کشورشان هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فؤاد ایزدی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران امروز (پنج‌شنبه 5 تیر) در نشست علمی انجمن انقلاب اسلامی ایران با موضوع تحلیل و کالبدشکافی وقایع اخیر آمریکا و شاخصه‌های مجلس انقلابی که در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد، اظهار داشت: از نظر تعداد شرکت‌کننده و وسعت اعتراضات اخیر در آمریکا رکود جدیدی به ثبت رسیده است، در حالی که پیش از این، اعتراضات مربوط به جنبش وال‌استریت تبعات زیادی را برای آمریکا دربرداشت

** رسانه‌های آمریکا در حال مدیریت تصاویر تظاهرات‌ در 2 هزار شهر کشورشان هستند

وی افزود: 2 هزار شهر درگیر تظاهرات اخیر در آمریکا هستند و تصاویر پخش شده در رسانه‌های ایران بخشی از تصاویر پخش شده در رسانه‌های آمریکاست ضمن اینکه متأسفانه رسانه‌های ایران فقط به رسانه‌های آمریکایی مراجعه می‌کنند این در حالی است که آنها تصاویرشان را مدیریت شده پخش می‌کنند. 

وی گفت: ‌دلیل حمله اخیر معترضین به شبکه تلویزیونی CNN و تجمع مقابل ساختمان آن، این بود که تظاهرات‌کنندگان متوجه شده بودند که CNN در حال مدیریت تصاویر تظاهرات‌هاست. 

ایزدی گفت: تظاهرات اخیر در آمریکا فراتر از سیاه‌پوستان است که ما حتی سفیدپوستان و رنگین پوستان و نسل دوم و سوم مسلمانان در این کشور هم می‌بینیم که در اعتراضات نقش پررنگی دارند. 

**جمعیت رنگین پوستان در حال غالب شدن در آمریکا هستند

وی گفت: حتی برخی مسلمانان حین تظاهرات نمازجماعت می‌خوانند و سیاه‌پوستان و سفیدپوستان برای حفظ امنیت آنان گردشان حلقه می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: سال 1492 میلادی کریستفکلمب آمریکا را کشف کرد اما در سال 1619 اولین کشتی از سیاه‌پوستان آفریقایی به آمریکا آورده شدند که بین 30 تا 70 درصد آنان مسلمان بوده و اسیر شده بودند.

وی گفت: هالیوود در آمریکا تصاویر مدیریت شده از سیاه‌پوستان این کشور را پخش می‌کند و حتی آنها را اقشاری بی‌فرهنگ، ضعیف، مستضعف و غیرفرهیخته نشان می‌دهد. 

وی افزود: اداره آمار آمریکا جمعیت رنگین‌پوستان در این کشور را تا سال 2045 جمعیت غالب و اکثریت اعلام کرده است و گفته است که ترکیب جمعیتی آنها تا 25 سال آینده تغییر پیدا می‌کند که این روند از هم‌اکنون شروع شده است. 

** 30 درصد جوانان آمریکا، حاکمیت‌شان را قبول ندارند

وی گفت:‌هم‌اکنون اکثریت نوزادانی که در آمریکا متولد می‌شوند رنگین‌پوست هستند، در سال 2020 اکثریت جوانان در آمریکا رنگین‌پوست هستند. 

وی گفت: نظرسنجی گالوپ در آمریکا نظرسنجی انجام داده و جوانان زیر سی سال آمریکایی گفته‌اند که حاکمیت فعلی را قبول ندارند چرا که مقامات این کشور خودبرتربین و نژادپرست هستند. 

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: تفکر داروینی می‌گوید که موجود قوی‌تر باید باقی بماند و موجودات ضعیف باید از بین بروند و بر همین اساس آنها سیستم بازار آزاد را دنبال کرده و چیزی به عنوان بیمه تأمین اجتماعی و مرخصی استعلاجی در این کشور وجود ندارد، چرا که ساختار اصلی در آمریکا معتقد به تفکر داروینیسم هستند. 

وی افزود: رشد جمعیتی سفیدپوستان در آمریکا به دلیل رشد فساد و همجنس‌گرایی متوقف شده و تولیدمثل در آنها بسیار کم است.

** هزار میلیارد دلار هزینه نظامی آمریکا با وجود مشکلات مردم این کشور

وی با بیان اینکه هزینه نظامی آمریکا هم‌اکنون یک‌هزار میلیارد دلار در سال است که حتی از هزینه نظامی جمع کشورهایی نظیر روسیه، هند، چین و آلمان هم بیشتر است، گفت: مقامات آمریکایی حاضر نیستند این هزینه نظامی را کاهش دهند تا به مشکلات اجتماعی آمریکایی‌ها رسیدگی شود. 

وی با بیان اینکه پلیس آمریکا همواره خشن بوده و سعی می‌کند دعواهای قومی را با ابزار خشونت سرکوب کند، گفت: در آمریکا معتقدند که باید با خشونت زیاد مردم را کنترل کرد ضمن اینکه ما شاهد مصونیت پلیس آمریکا هستیم، این در حالی است که پلیس قاتلی که جورج فلوید را کشت، در ابتدا به قتل غیرعمد و سپس به قتل شبه‌عمد متهم شد و به نظر می‌رسد در نهایت هم به دنبال تبرئه کردن او هستند. 

ایزدی گفت: نهادهای امنیتی برتر در دنیا در آمریکا آموزش می‌بینند و به همین دلیل آمریکایی‌ها برای سرکوب شدید معترضین از قدرت سخت و نرم استفاده می‌کنند.

** 45 میلیون سیاهپوست آمریکا با وجود 2هزار شبکه فاقد شبکه تلویزیونی هستند

وی افزود: برخی کارها در دنیا فقط از جمهوری اسلامی برمی‌آید که می‌توانم به صادرات بنزین به ونزوئلا اشاره کنم. 

وی افزود: در طول چند هفته اخیر، تعدادی از اساتید آمریکایی به من اعلام کردند که نیازمند حمایت اجتماعی جمهوری اسلامی برای ادامه اعتراضات در آمریکا هستند. 

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: اهمیت کار صورت گرفته در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و مقاومت چهل و یک ساله کشورمان در برابر آمریکا مهم است و چون ما به این موضوع عادت کردیم قدر آن را نمی‌دانیم. 

وی افزود: جمعیت سیاهپوستان آمریکا 45 میلیون نفر است و 2 هزار شبکه تلویزیونی و رادیویی در این کشور وجود دارد که سیاهپوستان حتی یک شبکه هم ندارند و دولت این کشور بنا ندارد مطالبه این اقلیت 45 میلیون را پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول