اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل خواستار تداوم همکاری تشکیلات خودگردان با تل‌آویو شد

نماینده سازمان ملل هشدار داد که این سازمان ظرفیت آن را ندارد که در موضوع اجرای تعهدات توافق‌های تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل بشردوستانه، جایگزین تشکیلات شود.

سازمان ملل خواستار تداوم همکاری تشکیلات خودگردان با تل‌آویو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای ملادنوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا، خواستار از سرگیری همکاری‌های تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی، مخصوصا در زمینه‌های انسانی شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، ملادنوف شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در نشست ویدئوکنفرانسی شورای امنیت سازمان ملل درباره غرب آسیا، گفت: «به صورت روز افزون از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده که مسئولیت‌های هماهنگی را انجام دهد».

وی که درباره قطع همکاری‌های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری صحبت می‌کرد، توضیح داد: «ما آماده‌ایم تا در موارد ضروری حمایت خود را ارائه کنیم اما سازمان ملل نمی‌تواند جای تشکیلات خودگردان را بگیرد».

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه لازم است کمک‌های انسانی قطع یا با تاخیر مواجه نشود، افزود: «فلسطینی‌ها در غزه، که بیش از یک دهه است ذیل محاصره زندگی می‌کند، بسیار آسیب‌پذیرند. قطع هماهنگی‌های غیرنظامی باعث می‌شود [ساکنان غزه] از درمان‌های نجات‌بخش محروم گردند».

ملادنوف پیشتر نیز با هشدار به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی درباره برداشتن گام‌های یکجانبه که منجر به درگیری می‌شود، درباره فروپاشی اقتصاد تشکیلات خودگردان هشدار داده بود. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول