اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مبارزه با مفاسد انتظار جامعه است

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: مبارزه با مفاسد انتظار جامعه است که بیش از قبل مورد توجه قوه قضاییه قرار گرفته است و نیاز به برخورد قاطع در این بخش وجود دارد.

مبارزه با مفاسد انتظار جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان مردم استان مرکزی با دستگاه قضا حضور آیت‌الله رئیسی و رویکرد جدیدتر قوه قضاییه را امیدبخش توصیف کرد و اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی با توجه به اینکه سمت‌های مختلف در قوه قضاییه را در رزومه کاری خود دارد و برخاسته از بدنه همین حوزه است با اشراف همه‌جانبه و تسلط لازم برنامه‌ریزی‌های مؤثری در این قوه پایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده توجه به هوشمندسازی قوه قضاییه و توسعه دولت الکترونیک است که تسریع در روند رسیدگی پرونده‌ها از جمله نتایج این اقدام است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: مبارزه با مفاسد انتظار جامعه است که بیش از قبل مورد توجه قوه قضاییه قرار گرفته است و نیاز به برخورد قاطع در این بخش وجود دارد.

کریمی با تأکید بر این نکته که قوه قضاییه نماد عدالت‌گستری است، گفت: مردم انتظار ایجاد عدالت را از این دستگاه دارند و در دوره جدید رضایتمندی عمومی از این دستگاه افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: نیاز است در استان بحث تسریع رویکرد قوه قضاییه که در کشور مطرح شده نیز مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نیاز است در استان قرارگاه اقتصادی تشکیل شود و مسائل اقتصادی به‌صورت متمرکز مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کریمی با اشاره به اینکه در بحث طلاق جز استان‌های اول کشور قرار داریم افزود: صرف نظر از اینکه مسائل فرهنگی اجتماعی متعددی در این قضیه دخیل است و دادگستری در نقطه آخر قرار دارد با این حال این نهاد هم می‌تواند در کاهش نرخ طلاق اثرگذار باشد و برای این مسئله نیاز به برنامه‌ریزی و اقدام مؤثری انجام شود.

وی همچنین به لزوم اعمال سیاست زندان زدایی و تعریف راهکارهای قانونی کاهش مجازات حبس تأکید و بهره‌مندی از روش‌های مدرن برای تحت نظر قرار گرفتن مجرم بدون زندانی شدن را لازم دانست.

شناسایی کانون‌های حادثه‌خیز بااهمیت دارد

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بدبینی‌هایی در جامعه شکل گرفته است که این موضوع در ایجاد اغتشاش‌ها تأثیرگذار است و این مسائل نیاز به توجه ویژه دارد.

علیرضا نظری بیان کرد: شناسایی کانون‌های حادثه‌خیز بسیار اهمیت دارد و این کانون‌ها منشأ ایجاد و شکل‌گیری تجمع و اغتشاش هستند و باید شناسایی و اقدامات لازم قبل از وقوع جریان‌های مخرب انجام شود.

مردم به عملکرد مدیران و وضعیت اقتصادی معترض هستند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم نسبت به انقلاب و نظام پایبند هستند و عده‌ای از اعتراض مردم نسبت به وضع موجود سوءاستفاده و اغتشاش‌هایی را به راه می‌اندازند.

محمدحسن آصفری ادامه داد: مردم نسبت به عملکرد مدیران و وضعیت اقتصادی موجود معترض هستند ناکارآمدی مدیران مورد انتقاد آن‌ها قرار دارد و از دستگاه قضا انتظار رسیدگی همراهی برای مقابله با سودجویان را دارند.

وی با بیان این توضیح که در دوره نمایندگی مجلس نهم نسبت به حقوق نجومی برخی مدیران استانی که رقم ۶۰ و ۴۶ میلیون تومان را شامل می‌شد اعتراض و به دستگاه قضا شکایت شد، افزود: متأسفانه در جریان این پیگیری متهم شناخته شدم و این‌ها مواردی است که مردم انتظار پاسخگویی و پیگیری مؤثر و جدی را دارند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم به دوره جدید قوه قضاییه امید بسته‌اند، گفت: مبارزه با فساد، صیانت از حقوق شهروندان، برخورد با دانه‌درشتان اقدام بزرگی است که همواره از مطالبه‌های مردم بوده است و البته انتظار می‌رود در بخش مبارزه با فساد مسئولین در زمان مسئولیت آن‌ها اقدام نه اینکه این برخورد به بعد از اتمام فعالیت موکول شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه نیاز است دستگاه قضا به موضوع انتصاب‌های دولتی باید ورود پیدا کند، افزود: در استان مرکزی دستگاه قضا باید به سازمان دهیاری‌ها ورود پیدا کند چراکه فساد در این نهاد بیداد می‌کند از طرفی باید هر فردی که از بودجه دولتی به نفع منافع فردی کمک می‌گیرد شناسایی و از آن جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: چرا باید در استان مدیری حقوق ۵۰ میلیون تومانی و سفرهای خارج از کشور از طریق سیستم اداری را تجربه و کارگر با حقوق اندک زندگی کند و این موارد باید بررسی شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول