اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه: ۱۰۵ میلیون دلار برای ادلب جمع‌آوری کرده‌ایم

وزیر کشور ترکیه مدعی شد که این کشور تا کنون ۱۰۵ میلیون دلار برای کمک به اهالی ادلب جمع‌آوری کرده است.

ترکیه: ۱۰۵ میلیون دلار برای ادلب جمع‌آوری کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان سویلو»  وزیر کشور ترکیه امروز (پنج‌شنبه) به خبرگزاری آناتولی گفت که از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در ادلب سوریه از ژانویه ۲۰۲۰ تا کنون نزدیک به ۱۰۵ میلیون دلار برای مردم این استان جمع‌آوری شده است.

به نوشته آناتولی، سویلو این خبر را در گفت‌و‌گو با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به وی داد و گفت که نهادهای خیریه در این کشور قول ساخت ۲۰ هزار منزل مسکونی موقت برای آوارگان سوری را داده و دولت نیز این میزان را در مرحله اول به ۵۰ هزار خانه افزایش داده است.

اردوغان نیز در این گفت‌و‌گو با تأکید بر لزوم تسریع در ساخت این واحدهای مسکونی موقت گفت که باید تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان کار ساخت آن‌ها به پایان برسد.

با این حال بسیاری از اهالی این استان عقیده دارند که عناصر وابسته به ترکیه حجم اصلی این کمک‌ها را مصادره کرده و چیزی نصیب اهالی نمی‌شود.

هفته گذشته «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز گفت که نیروهای این کشور تا زمان استقرار امنیت در ادلب، در این استان باقی خواهند ماند و تصمیم‌گیری در خصوص نقاط دیده بانی ترکیه به دست ارتش و یک تصمیم استراتژیک خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول