اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت توجه و اهمیت پاسخگویی و تبلیغ دین در فضای مجازی

استاندار آذربایجان شرقی بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به مردم و نسل جوان توسط نهادهای فرهنگی و مذهبی تأکید کرد و جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در تقویت باورهای مذهبی در جامعه را خواستار شد.

ضرورت توجه و اهمیت پاسخگویی و تبلیغ دین در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل تبلیغات اسلامی استان با وی به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی باورها و اعتقادات مذهبی مردم و بخصوص جوانان دارد.

 
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از روش‌های نوین و بسترهایی همچون فضای مجازی برای تبلیغ مذهبی و دینی برای نسل جدید، خاطرنشان کرد: در صورت غفلت از چنین موضوعاتی، دشمنان به راحتی می توانند جوانان و حتی کودکان ما را گمراه کنند.
 
وی با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ادامه داد: تبلیغات اسلامی از جمله سازمان‌هایی است که وظایف خود را با باور و اعتقاد کامل انجام داده و به دور از فعالیت های کلیشه‌ای، سعی در پیشبرد فعالیت های دینی و مذهبی در جامعه دارد.
 
 استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: توجه به نیازهای روز جامعه و لزوم تطبیق آن با آموزه‌های دینی، از جمله موضوعاتی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان توانسته در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون آن چنان که باید و شاید به تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی در جامعه توجهی نشده و باید خلاء موجود در این زمینه توسط نهادهای مذهبی و فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی پر شود.

وی به مشارکت بی‌نظیر مردم و بخصوص هیأت‌های مذهبی استان در طرح هایی همچون مساوات و کمک به محرومان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی و بسیاری از تشکل‌های مردمی در این ایام نه تنها تعطیل نشدند، بلکه به درستی وظایف خود را تشخیص داده و به حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد روی آوردند.

وی ادامه داد: به اذعان تمامی دوستان و دشمنان، مدیریت بیماری کرونا در ایران بسیار بهتر از سایر کشورها بود که اعلام این موضوع از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز گواهی بر عملکرد بسیار خوب ایران اسلامی در مواجهه با بیماری منحوس کروناست.

وی همچنین خواستار اتخاذ تدابییر مناسب و برنامه ریزی های عملیاتی برای مشارکت دادن مردم در تبلیغات و فرهنگ سازی های دینی شد.
 
حجت الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله این اداره کل، مردمی کردن تبلیغ را اصلی ترین رویکرد برنامه‌های آن اعلام کرد و گفت: معتقدیم که برای تاثیرگذاری و موفقیت در برنامه های مذهبی و دینی، باید همواره در کنار مردم و در بطن زندگی مردم بوده و از توان آن ها برای تحقق و افزایش بهره وری فعالیت های خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول