اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس فقط ۲ تا ۳ هفته اول به حرف‌های کارشناسان گوش می‌دهند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مشکلات مجلس به غرور نمایندگان آن بازمی‌گردد زیرا آنها فقط 2 تا 3 هفته اول به حرف مردم و کارشناسان گوش می‌دهند.

نمایندگان مجلس فقط ۲ تا ۳ هفته اول به حرف‌های کارشناسان گوش می‌دهند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن بنیانیان  رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (پنج‌شنبه ۵ تیر) در نشست انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران با موضوع تحلیل و کالبدشکافی وقایع اخیر آمریکا و شاخصه‌های مجلس انقلابی که در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات مجلس به غرور نمایندگان آن بازمی‌گردد زیرا آنها فقط ۲ تا ۳ هفته اول به حرف مردم و کارشناسان گوش می‌دهند. 

** نمایندگان مجلس استقبالی از کمیسیون فرهنگی نشان نمی‌دهد

وی افزود: باید بکوشیم فرهنگ جامع را در کشور ارتقا دهیم و نباید نگاه به مباحثات فرهنگی در مجلس محدود به کمیسیون فرهنگی شود. این در حالی است که عضویت نمایندگان در این کمیسیون هم به سختی است و استقبالی از آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌نباید کار کمیسیون فرهنگی مجلس فقط بررسی مشکلات این فیلم و آن کتاب و موسیقی باشد. بلکه باید در کلیت مجلس، فرهنگ آموزش و پرورش و کار ارتقا پیدا کند.

**فرهنگ کار، علم، آموزش و تولید در کشور وجود ندارد

بنیانیان تصریح کرد: مشکلات کشور با تصویب قوانین حل نمی‌شود زیرا مشکل اصلی کشور فرهنگ است و عملاً فرهنگ کار، علم، آموزش و تولید وجود ندارد.

وی افزود: رئیس مجلس باید ۴ تا ۵ مغز متفکر فرهنگی را به عنوان مشاور خود انتخاب کند تا فرهنگ موجود در مجلس، کمیسیون‌ها و قوه مقننه تغییر پیدا کند نه اینکه سازنده فیلم تبلیغاتی‌اش را مشاور فرهنگی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول