اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مرز مهران یکی از مناطق استراتژیک کشور در مراودات اقتصادی و توریستی با عراق است

رئیس کل دادگستری استان ایلام، گفت: مرز مهران یکی از مناطق استراتژیک کشور در مراودات اقتصادی و توریستی با کشور عراق است که ظرفیت تبدیل شدن به قطب بزرگ صادرات و واردات کالا در کشور را دارد.

مرز مهران یکی از مناطق استراتژیک کشور در مراودات اقتصادی و توریستی با عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور مسوولان استانی و محلی شهرستان مهران در پایانه مرزی برگزار شد، اظهار کرد: مرز مهران یکی از مناطق استراتژیک کشور در مراودات اقتصادی و توریستی با عراق است و موقعیت ویژه و استثنایی آن در دسترسی سریع و آسان به اماکن زیارتی عتبات عالیات، بازگشایی بازارچه مرزی و گمرک مهران، مسیر ترانزیتی کالا از مرز مهران به عراق و از آن جا به دیگر کشورها و برخورداری از جاذبه‌های اکوتوریستی، تاریخی و نیز تمایل بیش‌تر دولت عراق به ارتباطات مرزی از این مسیر نسبت به پایانه‌های دیگر، فرصت‌های ویژه‌ای را در زمینه‌ی گسترش صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی در اختیار این شهر قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مرز مهران، افزود: همه مسوولان و دستگاه‌های استان باید در تلاش باشند تا از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، ادامه داد: اگر از ظرفیت مرز مهران به خوبی استفاده شود می‌تواند نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در توسعه همه جانبه استان ایفا کند؛ مرز مهران دارای شاخصه‌های منحصر به فردی است که باید از آن استفاده جدی شود.

برطرف کردن موانع و مشکلات سر راه تجار در مرز مهران

وی با بیان اینکه در بحث صادرات و واردات کالاها در مرز مهران باید موانع و مشکلات سر راه تجار برطرف شود تصریح کرد: مرز مهران ظرفیت تبدیل شدن به قطب بزرگ صادرات و واردات کالا در کشور را دارد.

دهقانی همچنین ادامه داد: همه مسوولان استان باید به صورت جهادی برای رفع مشکلات مرز مهران پای کار آیند و اگر به نحو مطلوب از ظرفیت این مرز استفاده کنیم بخش بزرگی از مشکلات اشتغال و توسعه استان حل خواهد شد.

وی با بیان این که تلاش جمعی و تیمی مسوولان و دستگاه‌های اجرایی بیش‌تر جواب می‌دهد، گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید امنیت سرمایه گذاری در استان را فراهم کنند.

نظارت جدی بر ورود و خروج کالاها

رئیس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر این که همه سازمان‌ها از جمله گمرک و دادستانی بر ورود و خروج کالاها از مرز مهران نظارت جدی داشته باشند و از هر گونه قاچاق سازمان یافته جلوگیری کنند، بیان کرد: کالایی باید وارد و صادر شود، که نیاز کشور مورد توجه قرار گیرد تا به تولید داخل آسیبی وارد نشود.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها در مرز مهران محیا شود و تشریفات دست و پا گیر اداری حذف شود قطعا تجار نسبت به فعالیت در این مرز رغبت بیش‌تری پیدا می‌کنند و تشکیل کارگروه مبادلات ارزی در مرز مهران ضروری خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: زیرساخت‌های اربعین در مرز مهران نیاز بیش تری به توسعه و گسترش دارند تا زائران با سهولت از این مرز تردد کنند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول