اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون امنیت ملی مجلس مصمم به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح گفت: اخیراً در کمیسیون امنیت به این نقطه رسیدیم و اعضا به اتفاق مصمم بودند که توقف اجرای پروتکل الحاقی را به تصویب برسانند و دولت هم این را به اجرا در بیاورد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس مصمم به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به نظر می‌رسد اقدام اروپا در ارتباط با قطعنامه شورای حکام یک اقدام سیاسی و غیرحرفه‌ای است که در راستای اقدام ترامپ در پاره کردن برجام تلقی می‌شود.

وی افزود: مجلس از اقدام فوق، این پیام را می‌گیرد که باید نسبت به این تصمیم و قطعنامه یک اقدام متناسب و قاطع و بازدارنده را در پیش بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به این جهت تصمیم مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است و در بیانیه مجلس هم که چند روز پیش صادر شد، این موضوع تصریح شد.

الهیان ادامه داد: اخیراً در کمیسیون امنیت هم به این نقطه رسیدیم و اعضا به اتفاق مصمم بودند که توقف اجرای پروتکل الحاقی را به تصویب برسانند و دولت هم این را به اجرا در بیاورد.

این نماینده مجلی یازدهم در ادامه سخنانش تصریح کرد: قطعاً نگاه مجلس به این موضوع دفاع از حقوق ملت است و در دفاع از حقوق مردم، کوتاه نخواهد آمد و همچنین در مقابل زیاده خواهی آمریکا و اروپا ایستاده و یک روند مقاومت فعال را در این عرصه پیش می‌گیرد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: قاعدتاً روندی که به وجود آمده و و اروپا در پیش گرفته این است که از برجام یک نام بیشتر نمانده و از این جهت کمیسیون مصمم است نسبت به این موضع شورای حکام، خروج از پروتکل الحاقی و توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دنبال کند؛ این اقدام قاعدتا باعث خواهد شد که اقتصاد ایران از چنگ برجام رهایی پیدا کند و برخلاف جریانی که تلاش می‌کند در داخل اقتصاد ایران را به برجام پیوند بزند، این مصوبه باعث می‌شود اقتصاد ما از چنگ برجام رهایی پیدا کند و آن سیاست صبر و انتظار و رکود که در چند سال گذشته گریبانگیر اقتصاد ما بود و باعث رکود اقتصادی و تبعات آن در اقتصاد ایران شده، از این وضعیت خارج شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول