اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارائه آموزش‌ فنی و حرفه‌ای به متقاضیان کار در آزمون استخدامی بخش خصوصی

اداره کل فنی و حرفه‌ای همدان با شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی به منظور مهارت‌آموزی متقاضیان کار در بخش خصوصی تفاهمنامه منعقد کردند.

ارائه آموزش‌ فنی و حرفه‌ای به متقاضیان کار در آزمون استخدامی بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز نشست مشترک مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی به منظور اشتغال مهارت آموزان، ارتقای مهارت آزمون‌دهندگان و انعقاد تفاهنامه در این راستا برگزار شد.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در این نشست اظهار کرد: آزمون استخدامی شرکت های خصوصی با هدف برقراری ارتباط نیروی کار و شرکت‌ها در حال فعالیت است.

محمدحسین قمری با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی نیاز به نیروی متخصص برای پیشبرد کارها دارند و از طرفی دیگر نیروی کار نیز به دنبال جایگاه مطلوب برای اشتغال است افزود: تا قبل برگزاری آزمون مسیر مدونی برای این نیاز وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه آموزش یکی از دغدغه‌های مجموعه آزمون استخدامی است تصریح کرد: افرادی هستند که در آزمون شرکت می‌کنند اما به دلیل کمبود مهارت موفق به همکاری با شرکت‌ها نمی‌شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی خاطرنشان کرد: می‌توان برای آموزش و ارتقای مهارت‌های این افراد از ظرفیت خوب فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: همکاران و مربیان در فنی و حرفه‌ای در سطح کشور بسیار دلسوزانه در مسیر اشتغال گام برمی‌دارند که این ظرفیت بسیار خوبی در راستای اشتغال محسوب می‌شود.

وهب مختاران ادامه داد: به طور کلی در سراسر کشور اولویت‌هایی اقتصادی وجود دارد که به عنوان مثال در استان همدان از خوشه‌های فعال و خوشه‌هایی که قابلیت فعالیت دارند برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال بر پایه این مشاغل می‌چرخد اظهار کرد: البته تا حدودی از این موارد غافل شدیم اگرچه سرمایه‌گذاران نیز اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه باید در حوزه اولویت‌های سرمایه‌گذاری اقدامات در خور صورت گیرد تا حرفه‌های که مغفول مانده شناسایی شود افزود: سرمایه‌گذاران در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر ایجاد اشتغال قابل توجه نفع اقتصادی نیز حاصل شود.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و شناخت نیاز جامعه از موارد مهم تلقی می‌شود و این تفاهمنامه قابلیت توسعه در کشور را دارد تصریح کرد: در حوزه آموزشگاه‌های آزاد 12 هزار آموزشگاه در کشور و 200 آموزشگاه در استان در حوزه مهارتی با نیروی انسانی کارآمد فعال هستند.

در پایان این نشست تفاهمنامه‌ای در راستای اشتغال مهارت آموزان آموزش فنی و حرفه‌ای و ارتقای مهارت شرکت‌کننده در آزمون استخدامی بخش خصوصی بین آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان و فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.

 

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول