اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعطیلی اصناف عواقب بدی در درازمدت خواهد داشت

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور گفت: در شرایط کنونی اقتصاد، تعطیلی صنوف و واحدهای تولیدی می‌تواند اثرات و عواقب بدتری در دراز مدت داشته باشد.

تعطیلی اصناف عواقب بدی در درازمدت خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی با حضور رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور برگزار و مسائل مربوطه مطرح و رسیدگی شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و اصناف ارائه و برخی از مشکلات از سوی نمایندگان واحدهای تولیدی و اصناف مطرح شد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور گفت: در شرایط کنونی کشور اصلی‌ترین دغدغه ما درآمد واحدهای تولیدی و صنفی است و باید معیشت و سلامت مردم در کنار هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

جمشید گلپور ادامه داد: ما حامی تجار و بازرگانان بوده و دغدغه‌های آنان را می‌دانیم و مشکلات مطروحه به مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس و پیگیری می‌شوند.

وی گفت: برخی واحدهای صنفی مانند تالارها به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند اما باید توجه داشت که تا زمانی که عرضه نباشد، تولید نیز فعال نخواهد بود و عرضه باید به حلقه مصرف برسد زیرا برای همیشه نمی‌توان تولیدات را انبار کرد.

لزوم توجه به سلامت در کنار معیشت

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور افزود: متولیان بهداشتی کشور باید در کنار حساسیت و اهمیت سلامتی دغدغه اقتصاد و معیشت کشور را نیز در نظر داشته باشند.

گلپور ضمن تأکید بر حمایت از اصناف تصریح کرد: هم اکنون نباید هیچ واحد صنفی به جز تالارهای پذیرایی در شهرهای قرمز تعطیل باشد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور  ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد، تعطیلی صنوف و واحدهای تولیدی می‌تواند اثرات و عواقب بدتری در دراز مدت داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف عنوان کرد: باید نظارت مستمر بر فعالیت صنوف صورت گرفته و با هرگونه عدم رعایت پروتکل‌ها به طور جدی برخورد و واحدهای متخلف پلمپ شود.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور درباره توسعه فعالیت‌های مجازی در صنوف اظهار داشت:  باید در صنوف شاهد تحول و بروز رسانی باشیم ، به طوری که با مدیریت صحیح در شرایط مختلف فعالیت‌ها را بروز کنیم.

فعالیت 21 هزار واحد صنفی در زنجان

در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت صنوف استان زنجان گفت: در شهر زنجان 21 هزار و 398 واحد صنفی وجود دارد که در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده اتاق اصناف تشکیل شده است.

ناصر فغفوری یادآور شد: امور مربوط به واحدهای صنفی شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه، طارم و ماهنشان به اتاق اصناف زنجان ارجاع می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 17 جلسه کمیسیون نظارت با 57 مصوبه تشکیل شده و در سال جاری هم تاکنون سه جلسه برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اصناف گفت: هم اکنون با توجه به شرایط موجود کشور اصناف نیازمند حمایت های بیشتری از سوی دولت هستند و این حمایت‌ها صرفاً نباید محدود به اعطای مهلت به افراد آسیب دیده باشد.

وی در خصوص لزوم تفویض اختیار ثبت برند به استان‌ها عنوان کرد: با توجه به تجربه موفق تفویض ثبت سفارش به استان‌ها با تفویض اختیار ثبت برند به استان این امر می‌تواند با سرعت بیشتری صورت گیرد.

فغفوری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معادن استان در راستای حفظ پوشش گیاهی گون از سوی منابع طبیعی اظهار داشت: این اقدامات در راستای جلوگیری از بروز برخی از مشکلات اتفاق افتاده در این راستا پیشنهاد می‌شود مصوبه منع عملیات معدنی در مساحت هر هکتار 200 گون به صورت میانگین در کل زمین و با حضور کارشناس سازمان نظام مهندسی معدن اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درباره جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی واحد فرآوری معدنی یادآور شد: برای انتخاب افراد برای سرمایه‌گذاری باید مزایده با شرط داشتن پروانه بهره‌برداری برای متقاضیان لحاظ شود تا شاهد ورود سرمایه‌گذاران واقعی در این بخش و مانع ورود سودجویان باشیم.

در ادامه نیز رئیس اتاق اصناف استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت اصناف در استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی در شرایطی که فعالیت برخی از واحدها ممنوع بود، نظارت لازم در استان انجام شد.

محمود موسوی با اشاره به پلمب برخی از واحدهایی که بدون مجوز فعالیت داشتند، بیان کرد: هم اکنون نیز نظارت‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول