اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پرواز هواپیماهای تجسسی آمریکا بر فراز دریایی جنوبی چین

منابع مطلع از پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز «دریای چین جنوبی» و آبراهی که محل تردد زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های بالستیک چین است خبر دادند.

پرواز هواپیماهای تجسسی آمریکا بر فراز دریایی جنوبی چین

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از پرواز روز پنجشنبه سه فروند هواپیمای آمریکا بر فراز یک منطقه راهبردی  در جنوب تایوان خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «فوکس تایوان» تصاویر منتشر شده  در توییتر از پرواز دو فروند هواپیمای تجسسی آمریکا و یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان بر فراز آبراه «باشی»، یک منطقه‌ راهبردی در جنوب تایوان خبر دادند.

سخنگوی وزارت دفاع تایوان با خودداری از هرگونه اظهار نظر در این باره گفت که وزارت دفاع تایوان نسبت به هرگونه تحرک قوای نظامی خارجی اطراف تایوان اشراف کامل دارد.

 گفته می‌شود هواپیمای «آی سی-135» آمریکا صبح پنجشنبه از پایگاه هوایی «کادنا» در ژاپن برخاسته و بر فراز ساحل جنوب شرقی تایوان  و دریای چین جنوبی پرواز کرد. دو هواپیمای تجسسی «پوسیدان- 8» نیز صبح پنجشنبه بر فراز دریای چین جنوبی برای پایش اوضاع پرواز کردند.

 به نوشته این منبع خبری، روز چهارشنبه نیز یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا و یک هواپیمای تجسسی پوسیدان-8  بر فراز این منطقه پرواز کردند.

«سیو تزو یون» از تحلیلگران موسسه «دفاع و امنیت ملی»  در این باره گفت که زیردریایی‌های چینی مجهز به موشک‌های بالستیک قادرند سرزمین آمریکا  را از دریای فیلیپین مورد اصابت قرار دهند.

چند روز پیش وزارت دفاع تایوان مدعی شد  یک فروند جنگنده «جی-۱۰» نیروی هوایی چین حریم هوایی تایوان را در جنوب غربی این منطقه نقض کرده است.

از سوی دیگر یک مقام وزارت دفاع تایوان که به دلایل امنیتی مایل به افشای هویتش نبود، گفت که شماری از تفنگداران دریایی تایوان  به طور موقت در جزایر «پراتاس» مستقر شده‌ اند. تایوان مدعی است که این استقرار نیروها  صرفا جنبه آموزشی، تمرینی دارد و برای تقویت قابلیت‌های دفاعی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول