اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

واکنش شدید کمیسیون امنیت ملی مجلس به قطعنامه شورای حکام علیه ایران/ جمهوری اسلامی از پروتکل‌های الحاقی خارج می‌شود

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه، مجلس شورای اسلامی تصمیم شورای حکام بر صدور قطعنامه علیه ایران پیروی از خواسته‌های امریکا بوده و بر این اساس و با تصمیم کمیسیون امنیت ملی، جمهوری اسلامی از پروتکل‌های الحاقی خارج می‌شود.

واکنش شدید کمیسیون امنیت ملی مجلس به قطعنامه شورای حکام علیه ایران/ جمهوری اسلامی از پروتکل‌های الحاقی خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار علی آقازاده امروز در نشست خبری با اشاره به اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقریباً از چهار وزارت خانه تشکیل‌شده و با آنان در ارتباط است و اولویت آن توجه به مسائل امنیتی و جامعه اسلامی و نگاه به تحولات داخلی، منطقه‌ای و سیاست خارجه است که سرلوحه کار این کمیسیون مهم در مجلس است.

وی با اشاره به واکنش مجلس و کمیسیون امنیت ملی در خصوص قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: بهانه شورای حکام برای صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی دلایل واهی و دروغین آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و‌ به همین دلیل اولین واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس، خروج جمهوری اسلامی از پروتکل الحاقی است زیرا در این صورت اجازه راحت به کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات هسته‌ای داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار دوگانه کشورهای اروپایی در خصوص جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بعضی از کشورهای اروپایی همواره در دنیا اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال کرده و به بهانه عدم اجازه ورود کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی به بعضی از تأسیسات اتمی توسط جمهوری اسلامی قطعنامه‌ای را شورای حکام فرستاده و این قطعنامه تصویب شد.

آقازاده با اذعان به اینکه مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیت قانونی خود در راستای کمک به تحقق شعار سال استفاده می‌کند، تصریح کرد: توجه به رونق تولید به علت وجود ظرفیت‌های بیشمار در کشور باید مورد تأکید قرار گیرد به همین دلیل مجلس سعی دارد با تصویب قوانین جدید و‌ یا با رفع نواقص بعضی از قوانین دست‌وپا گیر به تحقق شعار سال کمک کند که در این خصوص اقداماتی در مجلس اندیشیده شده است.

وی با ابراز خورسندی از ظرفیت مناسب استان گیلان در تحقق شعار سال (رونق تولید) گفت: مجمع نمایندگان استان گیلان پای‌کار بوده تا شعار سال در گیلان تحقق یابد زیرا درگذشته در استان اقدامات انجام‌شده است ولی هنوز در اول راه بوده و باید با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، جذب سرمایه‌گذار و توجه به کشاورزی باعث رشد اقتصادی در منطقه و تحقق شعار سال شویم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان نقش بخش خصوصی در اتمام پروژه‌های عمرانی با توجه به عدم تزریق منابع مالی از سوی دولت بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: در بخشی از زیرساخت‌های کشاورزی، صنعت و راه‌سازی محدودیت‌هایی وجود دارد و باید با برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و سنواتی و‌ به‌خصوص با دعوت از سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی به اتمام پروژه‌های عمرانی در استان کمک کرد زیرا در بعضی از طرح‌ها اعتبارات عمرانی دولت کفاف لازم را ندارد.

آقازاده با تأکید بر لزوم اتمام پروژه راه شمال به جنوب افزود: اتمام این پروژه و تکمیل طرح‌های ریلی و دریایی و توسعه منطقه آزاد انزلی در استان گیلان قطعاً منجر به پیشرفت اقتصادی استان و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حل مشکل پسماند سراوان را بدون اعتبارات کشوری غیرممکن است، بیان کرد: در چند سال اخیر مشکل پسماند و زباله در استان گیلان به یک بحران تبدیل‌شده و‌ با توجه به وجود دو مشکل در حوزه‌های عدم تأمین اعتبارات برای ایجاد زیرساخت، عدم مدیریت پسماند و عدم فرآوری زباله سبب شد تا مشکلات حوزه پسماند از پیشرفت آن پیشه گرفته و علیرغم تأمین اعتبارات لازم نتوانستیم از این بودجه استفاده لازم را ببریم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های مردم در استان گیلان را برداشت اصولی از معادن شن و ماسه دانست و گفت: برداشت غیراصولی از معادن شن و ماسه به علت وجود مافیا و عدم مدیریت‌ باعث نابودی تمامی رودخانه‌ها و محیط‌زیست استان که یک زیستگاه مهم برای آبزیان هستند شده و تقریباً در این استان دیگر رودخانه سالمی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول