اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید هنوز درباره طرح اشغال کرانه باختری به جمع‌بندی نرسیده است

منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند کاخ سفید هنوز درباره اینکه باید در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای توسعه اشغالگری در کرانه باختری چه موضعی اتخاذ کند به جمع‌بندی نرسیده است.

کاخ سفید هنوز درباره طرح اشغال کرانه باختری به جمع‌بندی نرسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش یک رسانه صهیونیستی حاکی است «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در حالی از کاخ سفید به بیت‌المقدس بازگشته که کاخ سفید هنوز در خصوص طرح تل‌آویو برای توسعه اشغالگری در کرانه باختری به جمع‌بندی نرسیده است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش داده در حالی که تنها چند روز به تاریخ ۱ جولای باقی مانده دیوید فریدمن روز چهارشنبه به فلسطین اشغالی بازگشته است. 

کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی پیش از این توافق کرده‌اند طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی روز ۱ جولای باید به رأی گذاشته شود.

یک مقام ارشد آمریکایی به جروزالم‌پست گفت: «هنوز در خصوص گام‌های بعدی برای اجرایی کردن [طرح معامله قرن] هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.»

دیوید فریدمن در روزهای گذشته با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا، «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ و دیگر مقام‌های دولت آمریکا دیدار و با آنها در خصوص امکان اجرایی کردن طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی به موازات طرح ترامپ، موسوم به معامله قرن رایزنی کرده است.

«کلاین کانوی»، مشاور ترامپ روز چهارشنبه گفت کاخ سفید، اعطای چراغ سبز به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری را در دست بررسی دارد. 

به نوشته الجزیره، کانوی نگرانی‌های مطرح‌شده در خصوص این طرح رژیم صهیونیستی را «غلو‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که چنین نگرانی‌هایی در خصوص سایر اقدامات ترامپ از جمله در زمان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم وجود داشته است. 

این مقام کاخ سفید گفت: «آن موقع‌ هم چنین چیزهایی پیش‌بینی‌می‌شد. گفته می‌شد که قتل و کشتار و ضرب و شتم اتفاق خواهد افتاد... وقتی می‌خواستیم از توافق پاریس خارج شویم می‌گفتند همه‌مان همین فردا می‌میریم.»

وی در ادامه گفت: «می‌گفتند او سفارت را به اورشلیم (بیت‌المقدس) انتقال می‌دهد و دنیای عرب ناپدید خواهد شد. خدا را شکر، اینها درست نبودند.»

او در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اینکه کاخ سفید چه موضعی در خصوص طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد گفته که ترامپ به زودی «بیانیه مهمی» در این خصوص صادر خواهد کرد.  

اظهارات این مقام کاخ سفید همزمان با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی مطرح شد. در آن نشست «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان طرح رژیم صهیونیستی را «جدی‌ترین نقض قوانین‌ بین‌المللی» توصیف کرد. 

ساعتی قبل‌تر دبیر کل اتحادیه عرب خواستار فشار کشورهای عضو شورای امنیت روی رژیم صهیونیستی برای لغو طرح اشغالگرانه این رژیم در کرانه باختری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول