اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پلوسی احتمال نپذیرفتن نتیجه انتخابات توسط ترامپ را رد نکرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا احتمال خودداری رئیس‌جمهور این کشور از پذیرفتن باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری را رد نکرد.

پلوسی احتمال نپذیرفتن نتیجه انتخابات توسط ترامپ را رد نکرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اظهار اینکه معتقد است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در صورت باخت در انتخابات نتیجه را خواهد پذیرفت احتمال خودداری او از خروج از قدرت را هم رد نکرده است.

به نوشته پایگاه «هیل»، پلوسی گفته وضعیت ایده‌آل برای دموکرات‌ها این خواهد بود که «جو بایدن»، نامزد این حزب در انتخابات ماه نوامبر با اختلاف زیاد ترامپ را شکست دهد تا او نتواند نتیجه را زیر سوال ببرد.

پلوسی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کند ترامپ در صورت باخت در انتخابات از قبول نتیجه امتناع خواهد کرد گفت: «نه اینطور فکر نمی‌کنم. ولی من می‌گویم باید آماده بود. باید با اختلاف برنده شویم، چون [در غیر این صورت] او تلاش خواهد کرد صحت مسائل مختلف را زیر سوال ببرد.»

وی در ادامه گفت: «فکر می‌کنم او به نتایج انتخابات احترام خواهد گذاشت و حتی اگر این کار را انجام ندهد، معتمدین اطراف او درک خواهند کرد که او باید به نتیجه احترام بگذارد.»

با وجود این پلوسی در ادامه احتمال امتناع ترامپ از خروج از قدرت را هم رد نکرد. او گفت: «من معتقدم که او درک خواهد کرد که سمتی که در اختیار گرفته او را ملزم به کناره‌گیری می‌کند. با در نظر داشتن این، برای هر چیزی آماده باشید. امید بهترین‌ها را داشته باشید، اما آماده بدترین‌ها باشید.»

ماه پیش «جو بایدن» در گفت‌وگو با مجری برنامه «دیلی شو» درباره امکان خودداری ترامپ از خروج مسالمت‌آمیز از قدرت ابراز نگرانی کرد. 

بایدن در این مصاحبه عنوان کرد که اگر ترامپ انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر (۱۴ آبان) را ببازد و درصورتی که از تحویل قدرت خود خودداری کند، ارتش وارد عمل خواهد شد و وی را از کاخ سفید به سرعت بیرون خواهد کرد. 

وی در صحبت‌های خود گفت: «من به شما قول می‌دهم، من کاملاً متقاعد شده‌ام که آنها (نظامیان) او را از کاخ سفید به طور کامل و به سرعت بیرون خواهند کرد.» 

نیوزمکس نوشت، بایدن اظهارات خود را بر اساس گفته تعدادی از شخصیت‌های نظامی که مخالف ترامپ هستند عنوان کرد. 

برخی از شخصیت‌های نظامی بعد از اینکه ترامپ معترضان در نزدیکی کاخ سفید را برای گرفتن عکس در مقابل کلیسایی در آن نزدیکی پراکنده کرد، علیه وی اظهارنظر کردند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول