اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اختصاص وام 500 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

بانک توسعه آسیا برای کاهش پیامدهای ویروس کرونا در اقتصاد ازبکستان به این کشور 500 میلیون دلار وام اعطا کرد.

اختصاص وام 500 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای کاهش ویروس کرونا در اقتصاد ازبکستان به این کشور 500 میلیون دلار وام اعطا کرد.

شورای مدیران بانک توسعه آسیا روز 25 ژوئن تصمیم خود را مبنی بر تخصیص معادل 500 میلیون دلار به ازبکستان برای کاهش پیامدهای ویروس کرونا در اقتصاد این کشور اعلام کرد.

بر اساس گزارش وزارت دارایی ازبکستان، این وام به مدت 15 سال تخصیص شده و برای تکمیل بنیاد مدیریت بحران وابسته به وزارت دارایی و بودجه دولتی جهت تامین مالی اقدامات کاهش پیامدهای بحران ناشی از شیوع «کووید-19» هزینه خواهد شد.  

پیشتر ماه آوریل اعلام شد که ازبکستان از بانک توسعه آسیا برای حمایت از بودجه در پی شیوع کرونا ویروس معادل یک میلیارد دلار درخواست کرده است.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در فیلیپین تاسیس شده است.

هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک است.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون 75 وام به ارزش کلی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در اختیار این کشور قرار داده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول