اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سازمان ملل: طرح الحاق باعث درگیری منطقه‌ای می‌شود

نماینده سازمان ملل هشدار داد طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری منجر به درگیری در منطقه و رفتن فلسطینی‌ها به سمت خشونت می‌شود.

مقام سازمان ملل: طرح الحاق باعث درگیری منطقه‌ای می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه موضع‌گیری‌های جهانی علیه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، این بار «نیکلای ملادنوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا درباره عواقب این طرح هشدار داد.

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، ملادنوف شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در قدس اشغالی گفت چنین اقدامی می‌تواند منجر به وقوع درگیری‌های منطقه‌ای و خشونت شود.

بر این اساس، وی هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیر به روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی وارد کند و فلسطینی‌ها را نیز به سمت افراطی‌گری بکشاند.

این مقام سازمان ملل توضیح داد: «اگر فلسطینی‌ها احساس کنند که هیچ چشم‌اندازی جهت راهکار صلح‌آمیز برای مناقشات [با اسرائیل] ندارند، این موضوع فقط باعث ایجاد فرصت‌هایی برای افراطی‌ها می‌شود».

ملادنوف پیشتر نیز با هشدار به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی درباره برداشتن گام‌های یکجانبه که منجر به درگیری می‌شود، درباره فروپاشی اقتصاد تشکیلات خودگردان هشدار داده بود. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول