اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک یک میلیارد دلاری بانک توسعه آسیا به قزاقستان

بانک توسعه آسیا به دولت قزاقستان برای کاهش عواقب اجتماعی، اقتصادی و همچنین تاثیر منفی ویروس کرونا بر حوزه بهداشت یک میلیارد دلار اعطا می‌کند.

کمک یک میلیارد دلاری بانک توسعه آسیا به قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک توسعه آسیایی کمک یک میلیارد دلاری به قزاقستان برای کاهش عواقب اجتماعی، اقتصادی و همچنین تاثیر منفی ویروس همه گیر کرونا برحوزه بهداشت این کشور را تصویب کرد.

این وجوه برای بهبود مراقبت های بهداشتی، حمایت اجتماعی و بهبود اقتصاد قزاقستان هزینه خواهد شد.

«ماساتسوگو آساکاوا» رئیس بانک توسعه آسیایی، بانک مذکور را شریک کلیدی «نورسلطان» در زمینه توسعه عنوان کرد و گفت: بانک توسعه آسیایی متعهد است در این دوره دشوار به قزاقستان کمک کند.

وی افزود: این کمک مالی امکان کاهش شیوع کرونا و حمایت از اقدامات دولت این کشور برای جلوگیری از عواقب منفی این بیماری همه گیر را فراهم می‌کند.

آساکاوا تصریح کرد: بانک توسعه آسیایی با مقامات قزاقستان برای اجرای اصلاحات اساسی ساختاری از جمله بهبود نهادهای عمومی، فراهم کردن دسترسی به سرمایه گذاری برای مشاغل کوچک، حمایت از سرمایه گذاری سبز و بهبود بهره وری کشاورزی همکاری خواهد کرد.

در گزارش این موسسه مالی آمده است که کمک مالی بانک توسعه آسیایی برای اجرای «برنامه جامع حمایت از حوزه بهداشت، حفاظت اجتماعی و اشتغال و همچنین بهبود اقتصادی» تهیه شده توسط دولت این کشور برای کاهش اثرات منفی ویروس همه گیر هزینه می شود.

اقدامات بهداشتی دولت قزاقستان شامل ارائه تجیهزات محافظت شخصی و پرداخت حقوق اضافی به پرسنل پزشکی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، است، در حالی که خدمات بهداشتی مربوط به کووید-19 در این کشور رایگان ادامه خواهد داشت.

مقامات قزاقستان به یک میلیون نفر از شهروندان آسیب پذیر این کشور مواد غذایی توزیع و به خانواده های فقیر و کارمندانی که درآمد خود را به دلیل بیماری همه گیر از دست دادند،کمک می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول