محمدرضا احمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد مهارتی دانش آموزان در مدارس و لزوم آموزش مهارت محور در راستای آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار اظهار کرد: مدرکگرایی و ایجاد شأن اجتماعی کاذب در رشتههای غیر مهارتی مانع حضور دانش آموزان در محیط کار و تحصیل مهارتی شده است، لذا آموزشوپرورش بهطورجدی باید با شناسایی نقاط ضعف و ایجاد بستر لازم برای رغبت داتش آموزان در مدارس فنی و حرفهای استان، تلاش کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل تغییر بنیادین و اساسی در آموزشوپرورش تغییر در ادبیات مرسوم در جامعه در حوزه مدرکگرایی و شأن اجتماعی کاذب است، گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب آموزشی به یکسری تحول اساسی و بنیادی در آموزشوپرورش و دانشگاهها نیاز است که تا امروز متأسفانه مغفول مانده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت آموزش مهارتی استان گیلان در زمینه تربیت دانش آموزان و هنرآموزان علاقهمند برای ورود به بازار کار بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات هنرستان، افزود: استان گیلان با این ظرفیت بالا و نعمت خدادادی در حوزه کشاورزی و تولید در حوزه مواد غذایی، تنها سه هنرستان کشاورزی دارد و این یعنی بیتوجهی به ظرفیت استان و عدم تلاش برای ایجاد بستر مناسب آموزشی در حوزه کشاورزی.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل ورود به کمیسیون آموزش و تحقیقات را اهمیت این موضوع و لزوم تغییر ادبیات در نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: متأسفانه تا امروز این فرهنگ در جامعه گسترش داده شد که با اتمام تحصیل باید منتظر نشستن پشت میز یک ادارهای بماند که این ادبیات و این تفکر ثمرهای جز بیکاری ظرفیت انسانی دانش آموزان و دانشجویان فارغالتحصیل ندارد.
احمدی با بیان اینکه باید به فارغالتحصیلان مهارتی توجه ویژه کرد چراکه ورود به بازار کار منجر به چرخش چرخهای اقتصادی شده و زمینهساز پیشرفت کشور میشود، خاطرنشان کرد: این تغییر و تحول نیاز به تلاش فراوان دارد که تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم بر این است تا انشاءالله زمینه تغییر و تحول در نظام آموزشی ایجاد شود.
انتهای پیام/۳۳۸۹