اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برخی‌ در تبریز بیشتر از ایجاد موزه، به نابودی موزه علاقه دارند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برخی دوستان در تبریز بیشتر از ایجاد موزه، گویا به نابودی موزه علاقه دارند.

برخی‌ در تبریز بیشتر از ایجاد موزه، به نابودی موزه علاقه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ‌آل‌هاشم امروز در خطبه نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به عدالت اشاره و اظهار داشت: عدالت‌خواهی فوری‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی است. 

وی با بیان اینکه چرا باید عدالت‌خواه باشیم، گفت: اصلی‌‌ترین هدف همه ما عدالت‌‌خواهی است به‌طوریکه باید اصرار بر تحقق عدالت اجتماعی داشته باشیم.

حقیقت و هویت ما عدالت‌‌خواهی است

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: حقیقت و هویت ما عدالت‌‌خواهی است و اگر به‌دنبال عدالت اجتماعی نباشیم در حقیقت وجود خودمان پوچ و بیهوده است و جمهوری اسلامی هم بدون عدالت بی‌معناست. 

وی متذکر شد: بدون تامین عدالت اجتماعی، جامعه ما جامعه اسلامی نخواهد بود. 

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه اقامه قسط به تنهایی هدف نهایی پیامبران نبود بلکه فراهم کردن مسیری برای رسیدن به آن بود، تصریح کرد: آنهایی که آمده و در گام اول اقامه قسط کردند و مردم را از شر ظالمان نجات دادند، در زمان ظهور امام زمان (عج) هم اقامه عدالت خواهند بود. 

وی با بیان اینکه یکی از افرادی که در انقلاب اسلامی برای اقامه عدالت قدم برداشت، شهید بهشتی بود، یادآور شد: هفتم تیرماه روز قوه قضائیه به خاطر شهادت شهید بهشتی نامگذاری شده است. 

امام جمعه تبریز بیان داشت: امروز به‌مناسبت سالگرد قوه قضائیه میز خدمت در مصلای امام خمینی (ره) تشکیل شد و به مشکلات مردم رسیدگی کردند که کار بزرگی است. 

وی به صفات بارز شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: کار گروهی، تشکیلاتی و جمع‌بندی منظم  از صفات ایشان بوده که می‌درخشد. 

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید اخلاق و ویژگی شهید بهشتی به‌صورت نمایشگاهی در بیاید که البته شاید در تبریز برخی‌ با ایجاد نمایشگاه و موزه موافق نباشند بلکه با تخریب و نابودی موزه‌ها موافق‌تر باشند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌مهری به برخی موزه‌ها در تبریز عنوان کرد: عده‌ای متاسفانه در تبریز بیشتر از ایجاد موزه، به نابودی موزه علاقه دارند.

وی در پایان خطبه عبادی_سیاسی این هفته، یاد کارگران تازه در گذشته ماشین‌سازی  را گرامی داشت.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول