اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دولت در مدت باقی‌مانده به وظایف خود عمل کند/ تکرار مذاکره بیهوده است

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعهٔ قزوین گفت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش بی‌رویهٔ قیمت مسکن، سکه، خودرو و کالاهای اساسی بودیم، لازم است دولت در این مدت باقی‌مانده به وظایف اساسی خود عمل کند و با گام برداشتن در جهت جهش تولید و اشتغال جوانان، مشکلات کشور را حل کند.

دولت در مدت باقی‌مانده به وظایف خود عمل کند/ تکرار مذاکره بیهوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعهٔ قزوین در خطبه‌های نماز جمعهٔ این هفته که پس از 4 ماه وقفه به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: بی‌رحم‌ترین و شقی‌ترین دشمنان اسلام و خدا یهودیان و کافرانی هستند که با این یهودیان همراهند؛ منظور از این یهودیان نژادپرستانی هستند که در دل کفر دارند و به حضرت موسی(ع) نیز ایمان ندارند.

وی ضمن اشاره به آیاتی از سورهٔ جمعه، ادامه داد: این‌ها جماعتی هستند که به ظاهر تورات را حمل می‌کنند، اما نه به حقیقت کتاب ایمان داشته و نه التزام عملی به آن دارند.

آیت‌الله عابدینی افزود: خداوند به این جماعت می‌فرماید اگر مدعی هستید که خدا را دوست دارید و حقیقت با شما است، از خداوند تقاضای مرگ کنید تا زودتر به ملاقات او بروید.

امام جمعهٔ قزوین با اشاره به آیهٔ دعوت به نماز جمعه، عنوان کرد: زمانی‌که به این آیه می‌رسید معنای آن این است که هر بلا و مصیبتی که دشمنان خارجی و منافقین و دشمنان داخلی بر سر شما می‌آورند، باید هر هفته در اجتماع مسلمین بازخوانی شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مؤمنین باید یک‌دیگر را در چنین مکان‌هایی ببینند و در نماز جمعه از حال یک‌دیگر و دیگر کشورها باخبر شوند، متحد شوند، تشریک مساعی کنند و وحدت کسب کنند و این وحدت و آمادگی در برابر دشمنان را به همگان نشان دهند.

آیت‌الله عابدینی امثال صدام و منافقین را نمونهٔ دشمنان داخلی اسلام معرفی کرد و بیان کرد: دشمنان داخلی اسلام نظیر صدام و منافقین همواره به‌همراه دشمنان خارجی در تلاش برای آسیب زدن به اسلام بوده و هستند.

همه به رعایت ضوابط بهداشتی پایبند باشند

وی ضمن اشاره به برگزاری نماز جمعه پس از ۴ ماه وقفه به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: الحمدلله شرایطی فراهم شد که ستاد مقابله با بیماری کرونا اجازهٔ برگزاری نماز جمعه با رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی را داد و همه را به رعایت این شرایط و ضوابط دعوت می‌کنیم.

خطیب جمعهٔ قزوین در ادامه تصریح کرد: در نماز جمعه همواره با فعل جمع به تقوا دعوت می‌شود، یعنی بیایید همهٔ ما با هم تقوای الهی را رعایت کنیم، زیرا تقوا به‌صورت فردی به‌دست نمی‌آید، بلکه همواره مسلمین و مؤمنین باید در کنار هم و دست در دست هم برای ایجاد تقوا به‌پا خیزند.

ضرورت محبت به دختران در محیط خانواده

آیت‌الله عابدینی به فرا رسیدن دههٔ کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: میان این دو میلاد، تحت‌عنوان دههٔ کرامت نام‌گذاری شده که ما این دهه را گرامی می‌داریم، جامعهٔ ایران بسیار مدیون هجرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان و حضرت احمدبن‌موسی(ع) به طوس، قم و فارس است.

وی اظهار کرد: این بزرگواران به 3 نقطهٔ مهم هجرت کردند تا به مردم کشورمان پیام اهمیت و بزرگی ولایت اهل بیت(ع) را برسانند؛ این 3 منطقهٔ جغرافیایی، مراکز مهم پیروان ولایت‌امیرالمومنین(ع) بودند.

امام جمعهٔ قزوین یادآور شد: این 3 هجرت و حرکت بزرگ برای گستردن کلمهٔ طیبه و محبت و ولایت انجام شد و اتفاقاً در ایران به نتیجه هم رسید و ایران امروز مرکز محبت پیروان اهل‌بیت(ع) است.

وی به فرا رسیدن روز دختر و ضرورت محبت کردن در محیط خانواده به دختران اشاره کرده و عنوان کرد: باید بسیار به دختران نیکی و محبت کرد تا آن‌ها در خانواده امنیت، محبت و آرامش داشته باشند تا هم کانون‌های خانواده را در آینده عاطفی بسازند و هم گرفتار دام‌های فریبنده ٔشیطانی نشوند.

آمریکا از منطقه اخراج خواهد شد

آیت‌الله عابدینی در ادامه به سالروز ترور رهبر گرانقدر انقلاب اشاره کرده و بیان کرد: این اراده و رحمت خداوند بود که رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان یک ذخیرهٔ الهی برای سال‌های آینده انقلاب اسلامی نگه دارند.

وی اظهار کرد: منافقین هم‌چنین شهید بهشتی و 72 تن از ناب‌ترین فرزندان اسلام را در این ایام به شهادت رساندند، دشمنان داخلی که مورد حمایت صهیونیست هستند و امروز نیز این تروریست‌ها مورد حمایت امریکا و مستکبران هستند؛ این منافقین تاکنون 17 هزار نفر از نخبگان و مردم کشور ما را به شهادت رسانده‌اند و هم‌چنان نیز مورد حمایت امریکا هستند.

امام جمعهٔ قزوین به موضوع حملهٔ امریکا به مواضع حشدالشعبی عراق و بازداشت برخی از فرماندهان عراقی اشاره کرد و گفت: آن‌ها از این شیطنت‌ها و اقدامات درس نگرفته و حتماً بابت چنین اقداماتی از امت اسلام سیلی سختی خواهند خورد و از این منطقه اخراج خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و مشکلات معیشتی در کشور، از اقدامات آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد و برخورد با متخلفانی که از مشکلات مردم سوءاستفاده می‌کنند تجلیل کرد و گفت: امیدواریم با این دست اقدامات طعم شیرین عدالت به مردم و طعم تلخ مجازات به متخلفان چشانده شود.

دولت برای حل مشکلات مردم به سرعت تدبیر کند

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن و کالاهای اساسی موجب آسیب به زندگی مردم شده است و مردم در رنج و سختی قرار گرفته و آزار می‌بینند، اما صبوری می‌کنند.

وی با اشاره به برخی سوءمدیریت‌ها، اظهار کرد: لازم است مسؤولین به وظایف خود عمل کنند و طمع نگاه خود را از دستان دشمن بردارند، زیرا متأسفانه امید برخی از آنان به برجام نافرجام جاری است؛ به‌جای این خیال‌پردازی‌ها و امید بستن‌ها به مذاکرات بیهوده، به مردم و جوانان خود اعتماد کنید و در جهت جهش تولید گام بردارید تا مشکلات مردم و کشور حل شود.

خطیب جمعهٔ قزوین خطاب به برخی مسؤولین تصریح کرد: شما به مردم وعده دادید که شرایطی را ایجاد می‌کنید که به یارانه احتیاجی نداشته باشند، اما با اشتغال این مردم، با مسکن و با سکه چه کردید؟

وی در پایان تأکید کرد: دولت باید در مدت باقی‌مانده به وظایف اساسی خود در جهت رفع مشکلات مردم بپردازد، مجلس نیز جدیت بیشتری در نظارت به قانون داشته باشد و قوهٔ قضائیه هم با جدیت به مقابله با مفسدان، قانون‌خواران، زمین‌خواران و سوءاستفاده‌کنندگان از پست‌های حساس بپردازد تا ان‌شاءالله مشکلات کشور حل شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول