اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نقدی بر نامه اخیر رؤسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس جمهور/ غلبه شعار بر راهکار

اینکه دولت در این ۷ سال برای مسکن، ‌خودرو، قیمت کالاهای اساسی، سبد غذایی قشر مستضعف، کنترل و مهار تورم،آنگونه که باید و شاید عمل نکرده بر هیچ کسی پوشیده نیست اما مردم قطعاً از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار دارند به جای شمارش دردهای تب‌کرده زیر پوست مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راهکار اساسی ارائه دهند.

نقدی بر نامه اخیر رؤسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس جمهور/ غلبه شعار بر راهکار

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اخیرا نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور نوشته‌اند و در مورد مسائل اقتصادی و همچنین نوع مدیریت دولت به ویژه در ۷ سال اخیر انتقاد کرده و تصریح داشتند که مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی‌نظیر است، سکوت نخواهد کرد.

در بخشی از این نامه به حسن روحانی آمده است: آیا از قیمت روز افزون مواد غذایی اطلاع دارید؟ آیا از نسبت حداقل‌های یک سبد غذایی با حقوق یک کارگر، یک کارمند و یک معلم اطلاع دارید؟ افزایش تورم در بخش مسکن اعم از خرید و اجاره به گوشتان رسیده است؟ نرخ رو به فزونی خدمات در بخش حمل و نقل و قیمت تهیه خودروی شخصی را می‌دانید؟ 

هر چند که نامه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس‌جمهور نامه‌ای به جا و خوب و بیانگر دغدغه نمایندگان مجلس نسبت به مسائل اقتصادی کشور و تاثیر آن بر روی اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه است، اما سؤالات اساسی و جدی را در این زمینه به اذهان متبادر می‌سازد.

آیا وظیفه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نوشتن نامه به رئیس‌جمهور و یادآور مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است؟ چرا رؤسای کمیسیون تخصصی مجلس در نامه اخیر خود به رئیس‌جمهور راهکاری برای حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه نکرده‌اند.

در سوء تدبیر و ناکارآمدی دولت در ۷ سال گذشته بویژه در حوزه های مسکن،‌خودرو، قیمت کالاهای اساسی، سبد غذایی قشر مستضعف، کنترل و مهار تورم، تسهیل ارتقاء جوانان و حتی راهکاری برای فرزند آوری و روند صعودی آسیب‌های اجتماعی تردیدی نیست اما مردم قطعا از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار دارند به جای شمارش دردهای تب‌کرده زیر پوست مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راهکار اساسی ارائه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول