اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هلی‌برن نیروهای ترکیه در شمال عراق و درگیری با پ.ک.ک

نیروهای ارتش ترکیه با استقرار در کوههای شمال عراق با عناصر پ.ک.ک درگیر شدند و همزمان جنگنده‌های ترکیه نیز نقاطی را در شمال عراق بمباران کردند.

هلی‌برن نیروهای ترکیه در شمال عراق و درگیری با پ.ک.ک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام محلی در استان «دهوک» در شمال منطقه کردستان عراق، گفت که نیروهای ویژه ترکیه پیش از ظهر امروز (جمعه) با استقرار در شمال این منطقه با عناصر پ.ک.ک درگیر شدند.

به نوشته شفق نیوز، این مقام محلی گفت که درگیری‌ها در کوههای «خامتیر» در نزدیکی روستای «شرانش» رخ داد و پس از آن ارتش ترکیه اقدام به برپایی چند مقر نظامی در این منطقه کرد.

  شاهدان عینی نیز گفته‌اند که درگیری‌های طرفین در اطراف روستای «کشانی» در منطقه «باتیفا» رخ داده و جنگنده‌ها و توپخانه ارتش ترکیه نیز به شدت این منطقه را هدف قرار دادند.

ترکیه از تاریخ ۱۷ ژوئن گذشته عملیات موسوم به «چنگال ببر» را علیه عناصر پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده است و دولت عراق نیز بارها ترکیه را به نقش تمامیت ارضی و حریم هوایی خود متهم و آن را محکوم کرده است.

روز گذشته حمله یک جنگنده که هنوز هویت آن مشخص نیست، به منطقه «کانه ماسی» در استان سلیمانیه عراق، سه کشته و چند زخمی در پی داشت و منابع غیر رسمی اعلام کردند که این جنگنده متعلق به ارتش ترکیه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول