اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نامه ناتمام ...

نامه انتقادی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس جمهور نه دور از انتظار بود و نه نادرست، اما آنچه قابل قبول نیست آن است که اساساً اصل محتوای چنین نامه‌ای در آن نیامده است.

نامه ناتمام ...

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- صدرا رفیع: دیروز رؤسای محترم کمسیون‌های مجلس با درک درست مشکلات عمدتاً اقتصادی مردم و نیز ناکامی دولت در عمده و شاید در همه‌ی سیاستها و برنامه ها و نیز شکست تجربیات اجرائی خود و نهایتاً ناتوان در اتخاذ تدابیر جدید سیاستی و انتخاب مدیران جدید و....نامه ای را با محوریت ضرورت بازگشت از همه یا عمده سیاست‌های دولت به رئیس محترم جمهور، با چاشنی یک آلتیماتوم جدی، منتشر کردند.

به نظر میرسد اصل این اقدام از سوی مجلسی جدید و غیر هم جریان سیاسی با دولت، در این شرائط اقتصادی فوق العاده استثنائی، نه دور از انتظار بود و نه نادرست! اما آنچه که حتی برای هواداران سیاسی مجلس یازدهم و عموم مردم ـ تا چه رسد به رقبای سیاسی ـ قابل قبول نیست، آن است که اساساً اصل محتوای چنین نامه‌ای در آن نیامده است! اینکه کشور و مردم و دولت در غرقابه‌ی مشکلات عمدتاً اقتصادی غوطه‌ورند شکی نیست و نیز اینکه عمده این مشکلات نیز محصول تدابیر غلط دولت و نیز سبک مدیریت اجرائی ناموفق دولت بوده، شکی نیست.

البته خارج از انصاف است اگر گسترش، تعمیق و تقویت این اشکالات و مشکلات دولت توسط دو کرونای بزرگ یعنی ترامپ و ویروس کوید نوزده نادیده گرفته شود! اما تا اینجای کار، نامه شما حتی از جانمایه یک نامه نوشته شده توسط یک روزنامه نگار منتقد دولت نیز برخوردار نیست! از شما امروز در جایگاه«رأس امور» برای سیاست گذاری و قانونگذاری در این شرائط استثنائی ارائه‌ی فهرستی از «راه حل‌ها» برای این مشکلات انتظار میرود! اگر از راه حل‌ها سخن نگوئید، از این پس شما نیز فقط به فهرست این ناتوانی‌ها و ناتوان‌ها افزوده اید، نفرمائید که ما در حال اندیشیدن به راه حل‌ها هستیم، اگر اینگونه است نباید این مسئولیت را می‌پذیرفتید! برای اینکه اهمیت این نکته اساسی کم جلوه نکند از طرح نکات خیلی مهم دیگر صرف نظر می‌کنم!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول