اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برای قهرمانی در لیگ برتر ووشو می‌جنگیم/ کسب مدال در مسابقات «بسیج» برایم انگیزه شد+فیلم و عکس

قهرمان ووشوی هرمزگان با بیان اینکه برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگیم، گفت: عزم خود را برای راهیابی به فینال لیگ برتر ووشو کشور جزم کرده بودیم که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، هفته پایانی لیگ برتر برگزار نشد و به زمانی دیگر موکول شد که قرار است ماه آینده برگزار شود و امیدوارم قهرمانی لیگ را جشن بگیریم.

برای قهرمانی در لیگ برتر ووشو می‌جنگیم/ کسب مدال در مسابقات «بسیج» برایم انگیزه شد+فیلم و عکس

خبرگزاری فارس - بندرعباس، مهزیار محمدنژاد: هرمزگان ازجمله استان‌هایی است که علاقمندان بسیاری را در هنرهای رزمی به سوی خود جذب کرده است و مشتاقان به این نوع ورزش روز به روز فزون‌تر می‌یابد.

می‌بایست به یک موضوع بسیار مهم در این خصوص اشاره داشت آنهم علاقمندی بی‌حد و وصف خانواده‌ها به ورزش‌های رزمی است. پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا از ساعات آغازین عصر، سالن‌های رزمی، مملو از حضور گرم خانواده‌های هرمزگانی است که به تماشای آموزش فرزندان خود می‌نشینند.

هنرهای رزمی ریشه دیرینه‌ای در هرمزگان دارد، از حضور استاد هنرمند کره‌ای در تکواندو گرفته تا کسب تنها مدال این استان در المپیک که در سال 1988 در رشته تکواندو توسط فیصل دانش در سئول به‌دست آمد و همچنین باید گفت؛ این خطه از میهن عزیزمان سردمدار رشته‌هایی چون ووشو، کونگ‌فو، کاراته، بوکس و... در کشور بوده است.

حوزه رزمی سرویس ورزشی خبرگزاری فارس هرمزگان در نظر دارد از امروز به سراغ تک‌تک چهرهای شاخص هنرهای رزمی در این استان برود که در آغاز با «عیسی آرسیون» از قهرمانان ووشو کشور همراه می‌شویم و به گفت‌وگو با او می‌پردازیم.

عیسی آرسیون عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: ورزش را با رشته ووشو از سال 1393 در محل خانه ووشو استان شروع کردم چراکه این باشگاه در محله‌مان «زیباشهر» واقع شده است.

وی افزود: تاکنون توانسته‌ام دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شوم و تقریبأ اولین هرمزگانی بودم که مدال طلای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در اولین حضور خود در رده سنی بزرگسالان در بخش ساندا(مبارزه) کسب کردم.

 

 

این قهرمان ووشوی هرمزگان با بیان اینکه کسب مدال در مسابقات بسیج برایم انگیزه شد، گفت: نخستین حضورم در مسابقات، اعزام به پیکارهای ووشوی بسیج بود که توانستم مدال برنز نوجوانان کشور را کسب کنم و همان سال در رده جوانان با تیم سیستان و بلوچستان برای حضور در لیگ جوانان قرارداد بستم.

آرسیون به سابقه حضور خود در لیگ برتر ووشو کشور اشاره کرد و عنوان داشت: در اولین سالی که در رده سنی بزرگسالان به رقابت پرداختم پس از کسب مدال طلای قهرمانی کشور، به تیم قدرتمند دانشگاه آزاد پیوستم و هم‌اکنون به جهت انجام خدمت مقدس سربازی برای تیم پاس ناجا مبارزه می‌کنم.

وی در خصوص هفته پایانی لیگ برتر ووشوی باشگاه‌های کشور گفت: عزم خود را برای راهیابی به فینال لیگ برتر ووشو کشور جزم کرده بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا، هفته پایانی لیگ برتر برگزار نشد و به زمانی دیگر موکول شد که قرار است ماه آینده برگزار شود و امیدوارم قهرمانی لیگ را جشن بگیریم.

 

 

این ورزشکار اهل بخش رودخانه هرمزگان با بیان اینکه برای قهرمانی در لیگ برتر ووشو می‌جنگیم، تصریح کرد: چهار تیم از 10 تیم حاضر در لیگ برتر ووشو به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند که ابتدا با تیم قدرتمند پارس جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی به رقابت می‌پردازیم که امیدوارم با برد ما به پایان برسد و به فینال این مسابقات راه یابیم.

آرسیون در پایان خاطرنشان ساخت: از تمامی مربیانم و همچنین هیأت ووشو استان هرمزگان که حمایت همه‌جانبه از ما داشتند تشکر فراوان می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول