اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست وزیر دفاع السیسی از ارتش مصر برای حفظ آمادگی اقدامات رزمی برون مرزی

وزیر دفاع مصر از نیروهای ارتش این کشور خواست بالاترین سطح آمادگی رزمی خود را برای مقابله با آنچه چالش‌های منطقه و حفظ امنیت ملی این کشور خواند، حفظ کنند تا همچنان موضوع تلاش مصر برای مداخله نظامی در لیبی مطرح باشد.

درخواست وزیر دفاع السیسی از ارتش مصر برای حفظ آمادگی اقدامات رزمی برون مرزی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد زکی» وزیر دفاع مصر از نیروهای ارتش این کشور خواست که بالاترین سطح آمادگی رزمی خود را برای مقابله با آنچه چالش‌ها و بحران‌های منطقه و حفاظت از ارکان امنیت ملی مصر خواند، حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزیر دفاع مصر در مراسم جشن فارغ التحصیلی شماری از دانشجویان دانشکده نظامی ناصر گفت: «نیروهای مسلح مصر همواره پشتیبان مسائل امت عربی و اسلامی باقی خواهند ماند و باید بالاترین سطح آمادگی رزمی خود را برای مقابله با همه چالش‌ها و بحران‌های منطقه به منظور حفظ اصول امنیت ملی مصر حفظ کنند».

زکی گفت: «امروز نیروهای مسلح مصر یک نیروی مدرن است که با داشتن قدرت امنیتی و ظرفیت‌های انسانی ماهر و آموزش دیده و در اختیار داشتن تسلیحات پیشرفته از جایگاه برجسته‌ای میان ارتش‌های دنیا برخوردار است و از همین رو می‌تواند به مسئولیت و ماموریت تاریخی خود در حفظ امنیت ملی و حفظ قابلیت‌های آن وفادار بماند».

«عبدالفتاح السیسی» شنبه گذشته پس از ملاقات با نیروهای هوایی مصر در نزدیکی مرز لیبی از آنها خواست برای هر گونه وظیفه‌ای در داخل یا خارج مصر در صورت لزوم آماده باشند؛ السیسی گفت که هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی مورد حمایت جامعه بین المللی است.

این اظهارات السیسی موج محکومیت مقامات لیبی و غیر آن را به همراه داشت که آن را موجب دامن زدن به تنش نظامی در لیبی توصیف کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول