اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

قیمت املاک واقع در جماران به یک سوم تقلیل یافته است

امام جماعت مسجد جامع جماران گفت: به واسطه اجرای طرح شورای عالی معماری قیمت املاک منطقه جماران به یک سوم کاهش یافته است.

قیمت املاک واقع در جماران به یک سوم تقلیل یافته است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس سیدحسن امام جمارانی امام جماعت مسجد جامع جماران پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور اهالی محله جماران در سخنان مهمی خواستار لغو طرح شورای عالی معماری در منطقه جماران شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح دو مظلوم واقعی یعنی یکی امام عزیز قدس سره و دیگری اهالی جماران دارد یادآور شد: امام برای حقوق مردم احترام خاصی قائل بودند چه فقیر و چه غنی. با اینکه همه مردم فدائی ایشان بودند، استفاده حفاظتی از باغ خسرو شاهی را منوط به بستن اجاره نامه با مرحوم خسروشاهی کرده بودند و تنها به این شرط حاضر به در اختیار گرفتن آن باغ شدند. آیا امام قدرت نداشتند آن باغ را تصرف کنند؟ آیا ایشان نمی توانستند این باغ را با ثمن بخس بخرند. هر دوی اینها امکان داشت ولی امام برای حقوق مردم ارزش قائل بودند.

سید حسن امام جمارانی با بیان خاطره دیگری از امام رضوان الله تعالی علیه در هنگام بمباران موشکی صدام و امتناع ایشان از حضور در پناهگاه گفت: امام ارزش خود و آن فرد سپاهی که سرکوچه برای حفاظت ایشان ایستاده بودند را یکی میدانستند.

 وی افزود: امام عزیزمان در زمان حضورشان اجازه خرید یک متر از اراضی جماران را ندادند و همه اطرافیان را از این امر برحذر داشتند.

امام جماعت مسجد جامع جمارانفت: بعد از گذشت یک دهه از رحلت امام رحمت الله علیه مردم منتظر برکات حضور آن امام عزیز بودند که ناگهان به صورتی مخفیانه طرحی بدون در نظر گرفتن حقوق مردم از طرف شورای عالی معماری بر اهالی جماران تحمیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه از قسمت شرق خانه حضرت امام ، باغ مرحوم خسروشاهی که با همت شهردار تهران به متراژ ۱۴۰۰۰ متر مربع خریداری و نیمی از آن ملحق به بیت امام شد و باغ بزرگ سزاوار از سمت غرب که آن هم در اختیار آنهاست، خانه و حسینیه امام را احاطه و از سمت شمال هم زمین دیگری در حدود ۴۰۰۰ متر و از ضلع جنوب هم منزل مرحوم آیت الله هاشمی که الان موزه ایشان است و در جنب آن کوچه بیت امام و بیمارستان بقیه الله واقع شده و خانه امام را محصور کرده است که میتوان همه این اراضی را در محدوده حفظ اثر تاریخی و میراث فرهنگی مربوط به امام قرار داد.

امام جماعت مسجد جامع جماران گفت: آیا این اراضی و املاک برای حفظ آثار و ابنیه مربوط به امام کافی نیست که منازل دیگر مردم را در طرح بگذاریم و قیمت این منازل را به یک سوم تقلیل دهیم؟آیا واقعا روح امام عزیز از این موضوع آزرده نیست؟

امام جمارانی گفت: بنده به نمایندگی اهالی جماران از طرف این مردم اولا از بیت شریف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و بعد از مسئولین مربوطه میخواهم سریعا نسبت به برداشتن این طرح از جماران اقدام کنند تا جلوی دو ظلم بزرگ گرفته شود: یکی ظلم به امام و دیگری ظلم به مردم. اگر هم میخواهند خانه های مردم را بخرند بعد از برداشتن طرح و به قیمت واقعی روز این امر ممکن است. 

وی گفت: موضوع پیش آمده در مورد ساختمان نهاد ریاست جمهورى نیز مانند اهالی جماران ظلمى در حق این نهاد بود. چرا نباید اجازه ساخت بیش از دو طبقه داده شود آنها هم به عنوان شهروندى همانند اهالى جماران باید بتوانند به اندازه دیگر مردم اجازه ساخت و ساز داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول