اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پژوهشگاه فضایی ایران موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی را گرفت

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از صدور موافقت قطعی این پژوهشگاه توسط شورای گسترش آموزش عالی خبر داد.

پژوهشگاه فضایی ایران موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی را گرفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از صدور موافقت قطعی این پژوهشگاه توسط شورای گسترش آموزش عالی خبر داد.

وی با اعلام اینکه، پژوهشگاه فضایی ایران از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، موافقت قطعی گرفت، گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درخواست تبدیل وضعیت پژوهشگاه فضایی ایران از اصولی به قطعی موافقت کرد.

صمیمی افزود: این موضوع، طی نامه‌ای از سوی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در ۳۱ خرداد سال‌جاری به پژوهشگاه فضایی ایران ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: این مجوز با توجه به رعایت قوانین مربوط به اخذ موافقت قطعی برای مراکز پژوهشی و مدارک و مستندات ارائه شده از فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران برای دستاوردهای حاصله در این سال‌ها در عرصه علم و فناوری‌های فضایی کشور صادر شده است.
صمیمی ادامه داد: پژوهشگاه فضایی ایران در طول هشت سال فعالیت خود، از اسفند سال ۹۰ که از شورای گسترش وزارت علوم مجوز تاسیس گرفته تاکنون، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه فضایی کشور داشته که از جمله آنها طراحی و ساخت سامانه‌های ماهواره‌ای مانند ناهید ۱ و ۲، پارس۱ و بلوک انتقال مداری؛ بالن‌های استراتسفری؛ خدمات فضاپایه با استفاده از سنجش از دور؛ ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه سامانه‌های فضایی بوده است.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درباره ایجاد بستر مناسب و امور زیرساختی برای فعالیت‌های فضایی به ایجاد مرکز آزمون، تجمیع و یک‌پارچه‌سازی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: این مرکز با برخورداری از آزمایشگاه‌ها و اتاق تمیز و امکان تجمیع، به عنوان یک زیرساخت آزمایشگاهی ملی در حوزه فضا است که خدمات ارزشمندی را در جهت توسعه سامانه‌های فضایی به تمامی مراکز دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی فعال در عرصه فضایی ارائه می‌کند.
صمیمی به ساختار تشکیلاتی و منابع انسانی پژوهشگاه فضایی ایران اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه دارای دو پژوهشکده در تهران و سه پژوهشکده در شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز و یک مرکز تحقیقاتی است که با برخورداری از نیروهای متخصص و زبده خود که اکثرا از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های رده اول کشور هستند، به انجام ماموریت‌های خود در عرصه فضایی کشور می‌پردازند و تاکنون نیز دستاوردهای ارزشمندی را تقدیم ملت ایران کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول