اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سرانه دام عشایر سمنان ۳ برابر میانگین کشوری است

استاندار سمنان گفت: سرانه دام هر فرد عشایر در کشور، ۱۱۳ رأس بوده که این عدد در استان سمنان، ۳۳۰ رأس یعنی حدود سه برابر میانگین کشوری است.

سرانه دام عشایر سمنان ۳ برابر میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر صبح امروز در جلسه شورای عشایری استان سمنان که در منطقه ییلاقی ویجارم از توابع شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد، با اشاره به زندگی سرشار از شور و نشاط عشایر کشور اظهار کرد: زندگی عشایر باصفا و صمیمیت و به دور از آلودگی‌های صوتی و محیطی شهرهاست و بی‌شک خصیصه‌های طبیعت را می‌توان در زندگی عشایر به‌روشنی ملاحظه کرد. 

آشناگر اضافه کرد: صمیمیت، صفا و خلوص عشایر گرفته از صفای طبیعت و سخت‌کوشی، مقاومت و ایستادگی آنان نیز نمادی از ایستادگی کوه در طبیعت پیرامون آن‌هاست. 

استاندار سمنان از عشایر به‌عنوان قشری زحمتکش، مولد، مظلوم و کم‌ادعا نام برد و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) عشایر را ذخیره انقلاب نامیدند و بی‌تردید این جمله تنها یک شعار نبود، بلکه باور قلبی و اعتقاد محکم ایشان به این گروه دلسوز و پویای جامعه است. 

آشناگر گفت: عشایر از ۴۰ سال پیش تاکنون با حضور درخشان در عرصه‌های مختلف نشان دادند که ظرفیتی قابل‌توجه برای اقتصاد کشور بوده و در دفاع از کیان و مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌گونه حمایت و کمکی دریغ نمی‌کنند. 

استاندار سمنان با تشریح وضع عشایر استان سمنان و برجستگی‌های این قشر مؤثر استان گفت: عشایر استان سمنان بیش از ۲.۶ جمعیت کل استان سمنان را شامل می‌شوند و با توجه به نرخ ۷۲ درصدی سواد در میان عشایر، جزو باسوادترین گروه عشایری کشور محسوب شده و سرانه دام عشایر استان نیز با عدد ۳۳۰ رأس دام مقابل عدد ۱۱۳ کشوری، تقریباً سه برابر نرم میانگین کشور است. 

آشناگر به تنوع محصولات لبنی عشایر استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: تولید ده‌ها محصول لبنی در میان عشایر استان سمنان، ویژگی خاص و منحصربه‌فردی بوده که نشان توانمندی و مهارت عشایر استان سمنان است. 

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت خدمات‌رسانی به عشایر و رفع مشکلات و تأمین احتیاجات این گروه مولد کشور بر اهمیت آشنایی با زندگی آنان تأکید و اظهار کرد: امیدواریم طبیعت گردان و علاقه‌مندان به زندگی عشایر با سفر به استان سمنان و آشنایی با سبک زندگی این قشر زحمتکش و هنرمند استان، بیش‌ازپیش با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان سمنان آشنا شوند.

انتهای پیام/74003/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول