اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

باید به سمت کاهش مصرف آب حرکت کنیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به سمت کاهش مصرف آب و سپس تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب حرکت کنیم.

باید به سمت کاهش مصرف آب حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای تفاهم میان شهرداری تهران و شرکت و آب و فاضلاب گفت: اهمیت آب بر همه مشخص است و از برق و گاز هم اهمیتش بالاتر است.

وی ادامه داد: غربی ها می گویند برای شروع هر کاری باید ابتدا به موضوع آب توجه شود و در استان تهران هم از پنج مخزن آب استفاده می کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان پنج مخزن آبی شهر تهران است.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: ابتدا باید در حوزه آب به کم کردن مصرف آب روی بیاوریم. این یک فرضیه کلی است که غربی ها به آن رسیده اند که باید در مصرف هر چیزی کاهش داشته باشیم و اسراف نکنیم.

وی گفت: پس اولویت اول کاهش مصرف آب است به خصوص کاهش مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز است که البته می توان از آبیاری تحت فشار استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهردار منطقه ۲۲ گفتند به ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارند در حالی که اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

هاشمی افزود: به خاطر بدهکاری و ندادن پول آب شرکت آب و فاضلاب آب پارک چیتگر را قطع کرده بودند در حالی که ما وقتی جمع و تفریق کردیم دیدیم اگر نصف آن هزینه‌ را برای آبیاری تحت فشار مصرف می کردیم به صرفه تر بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع پس از مصرف بحث توزیع مناسب است. آب و فاضلاب هم باید آب مناسب توزیع کند و هم باید فاضلاب و پساب را کنترل کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت داشته است موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای داشته است به گونه ای که ایت الله هاشمی در یک نماز جمعه در خصوص این دو موضوع صحبت کردند.

هاشمی تصریح کرد: تفاهم نامه خوبی میان آب و فاضلاب بسته شده است اما کاش حد یقف ۲۵ ساله برای استفاده رایگان از پساب را مادام العمر می کردید زیرا من نگرانم ۲۵ سال بعد یک باره پول زیادی برای پساب بپردازیم.

وی ادامه داد: معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نشود.

محسن هاشمی تصریح کرد به نظرم می شود این قرارداد و تفاهم نامه را با همه مناطق شهر تهران منعقد کرد زیرا شما که تصمیم گرفته آید تصفیه خانه های کوچک مقیاس بسازید پس از الان تفاهم نامه اش را با همه مناطق منعقد کنید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از شرکت برق و گاز شهر تهران هم خواست تا در حوزه موضوع تاب آوری شهر تهران به مسیله برق اضطراری و گاز اضطراری بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول