اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رتبه اول لرستان در بحث بیمه کردن طیور و آبزیان در کشور

مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان بیان کرد: استان لرستان در حوزه بیمه کردن طیور و آبزیان در رتبه اول کشور قرار دارد.

رتبه اول لرستان در بحث بیمه کردن طیور و آبزیان در کشور

فتح‌الله رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: از میان 130 هزار بهره‌بردار محصولات کشاورزی و دامی در لرستان بیش از 35 هزار و 500 نفر اقدام به بیمه کردن محصولات خود کرد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه بیمه این افراد 25 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است، افزود: از این مبلغ سهم کشاورزان هشت میلیارد و 100 میلیون و مابقی آن توسط دولت به بیمه کشاورزی پرداخت شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان بیان کرد: امسال محصول بیش از دو هزار و 100 هکتار از باغات استان توسط دو هزار و 47 باغدار لرستانی بیمه شده همچنین 676 باغدار لرستانی 474 هکتار از درختان خود را بیمه کرده‌اند.

رفیعی با اشاره به اینکه 11 هزار و 100 دامدار لرستانی امسال بیش از 270 هزار دام سبک و سنگین خود را بیمه کرده‌اند، تصریح کرد: همچنین بیش از 28 میلیون قطعه مرغ توسط هزار و 380 مرغدار لرستانی بیمه‌ شده ‌است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محصولات زراعی مانند گندم، جو و نخود نیز امسال بیش از 69 هزار و 700 هکتار از مزارع استان توسط 19 هزار و 750 کشاورز بیمه‌ شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان با بیان اینکه استان لرستان در حوزه بیمه کردن طیور و آبزیان در رتبه اول کشور قرار دارد، گفت: امسال به بیش از 662 نفر از کشاورزان لرستانی غرامتی به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده همچنین از معوقات سال گذشته نیز به هشت هزار و 100 کشاورز بیش از 14 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول